Érdeklődéssel olvastam végig a kutatásról megjelent cikket, melyet mindenkinek a figyelmébe ajánlok. Én magam is szeretem a Tefal edényeket, és konyhai kiegészítőket használni a konyhámban. Mivel nagyon elégedett vagyok ezen termékekkel, így bátran merem ajánlani minden háziasszonynak. Sőt így a karácsonyi ünnepek előtt, egy elejtett szó, vagy utalás is elegendő lehet, hogy a család megajándékozzon bennünket pl. egy Tefal serpenyővel, tortaformával, stb......
- A nők háromnegyede (74%) kizárólagosan egyedül látja el az otthoni főzési feladatokat.
- A párjukkal együtt élő nők ritkán számíthatnak arra, hogy a férfiak besegítsenek a konyhában.
- A konyhát a főzésen kívül baráti beszélgetésekhez (63%), zenehallgatáshoz (56%), filmnézéshez (20%) és intim együttlétekhez (kb. 1/3-mad) is sokan használják.
Ebből
kiderült, hogy imádjuk otthon elkészíteni az ételeinket, ám a főzés
szinte kizárólag a nők feladata: a nők háromnegyede (74%) kizárólagosan
uralja a konyhát, 84%-uk pedig legalább hetente egyszer fakanalat ragad,
hogy összeüssön valamit. Annak ellenére, hogy mindennapjaikból jelentős
időt töltenek a konyhában, mégsem mondható el, hogy többségében
kényszernek élnék meg ezt a feladatot: a nők többsége állítja, hogy
szeret és tud is főzni. Csupán 15% nyilatkozott úgy, hogy nincs ideje,
ezért inkább gyorsan összedob pár falatot, és mindössze 5% azok aránya,
akik inkább étteremben esznek, vagy rendelnek valamit.
A férfiak nem főznek a párjukkal
A
párjukkal együtt élő nők esetén is csak körülbelül minden második
mondhatja el, hogy párja, férje alkalomadtán fakanalat ragadna, a házas,
élettársi kapcsolatban élőknek pedig mindössze egyötöde olyan
szerencsés, hogy párja heti egyszer legalább készítsen valamit a
konyhában. Így nem meglepő, hogy a közös főzések ritka eseménynek
mondhatók, azon párok esetén, ahol mindkét fél szokott főzni: csak
körülbelül minden harmadik esetben fordul elő, hogy rendszeresen közösen
tennék ezt.
Ennek
ellenére a nők általánosságban mégsem gondolják azt, hogy a főzés terén
ügyesebben teljesítenének, sőt, valamelyest a férfiak tehetsége felé
billen a mérleg, 20% szerint a nők főznek jobban, 23% szerint pedig a
férfiak.
A konyha mint élettér
A
köztudatban a konyha – a főzésen túl – a családi élet és a házibulik
központjaként él. A megkérdezettek 63%-a szerint is kiváló helyszín
lehet például a családi, baráti beszélgetésekhez (63%). Főzés közben a
zenehallgatás a leggyakoribb párhuzamosan végzett tevékenység, 56%
gyakran, vagy szinte mindig hallgat zenét eközben. A televíziózás inkább
akkor jellemző, ha a konyha a nappalival egybenyíló; ilyen lakásokban a
nők 36%-a gyakran, vagy mindig él a TV nézés lehetőségével, 20% pedig
akár filmet is néz.
A
konyhában azonban nem csak a főzéstől válhat forróvá a levegő: a 18-65
éves magyar nők kb. egyharmadával előfordult már, hogy párjukkal intim
együttlétet kezdeményeztek a konyhában, 22%-kal többször is megesett.
Ilyen tapasztalatokról az átlagnál nagyobb arányban számoltak be 30-39
évesek, felsőfokú végzettségűek és budapestiek.
Fontos a minőség a konyhai eszközöknél
A
kutatásból szintén kiderül, hogy a Tefal a háziasszonyok 99%-a körében
ismert mint konyhai edény és kisgép márka. Termékei közül a serpenyő
(79%), a palacsintasütő (71%) és az olajsütő (58%) a legismertebb. A
márka megítélését spontán asszociációkkal és támogatott imidzs jellemzők
listájával is mérték. Mindkét szempont alapján elmondható, hogy a
Tefalt kiemelkedő minőségű, megbízható termékeket gyártó, vonzó márkának
tartják.
A
felmérés eredményei szerint átlagosan 16 különféle konyhai eszközzel,
és 40 db edénnyel, vagy kisgéppel vagyunk felszerelve. Szinte minden nő
konyhájában megtalálható eszközök a serpenyő, a lábas, a tepsi (99%) és a
tálaló eszközök (97%), konyhai kések (96%). Gyümölcscentrifugával,
ételpárolóval és multifunkciós főzőedénnyel kevesen rendelkeznek,
azonban erre a három eszközre vágynak legnagyobb arányban a nők.
„A
kutatás eredményei megerősítésként szolgáltak számunkra, hogy jó úton
járunk, mikor a Tefal termékek megalkotásakor célunk, hogy a konyhában
töltött időt hatékonyabbá, az ételek elkészítését pedig élvezetesebbé
tegyük a háziasszonyok számára. Örömünkre szolgál, hogy a válaszadók
99%-a ismeri a Tefalt, és kiemelkedő minőségű, megbízható márkának
tartja” - mondta el Raskó Enikő, a Tefal márkamenedzsere.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése