2014. december 15., hétfő

Tefal kutatási eredményi a magyar nők főzési szokásairól.

A Tefal 2014 októberében 800 fő megkérdezésével kutatást végzett, melynek célja a hazai nők főzési, konyhabeli szokásainak feltérképezése volt. A felmérés a 18-65 év közötti magyar hölgyek körében zajlott, reprezentatív mintán kor, végzettség és régió szerint.
  
Érdeklődéssel olvastam végig a kutatásról megjelent cikket, melyet mindenkinek a figyelmébe ajánlok. Én magam is szeretem a Tefal edényeket, és konyhai kiegészítőket használni a konyhámban. Mivel nagyon elégedett vagyok ezen termékekkel, így bátran merem ajánlani minden háziasszonynak. Sőt így a karácsonyi ünnepek előtt, egy elejtett szó, vagy utalás is elegendő lehet, hogy a család megajándékozzon bennünket pl. egy Tefal serpenyővel, tortaformával, stb......






  • A nők háromnegyede (74%) kizárólagosan egyedül látja el az otthoni főzési feladatokat.
  • A párjukkal együtt élő nők ritkán számíthatnak arra, hogy a férfiak besegítsenek a konyhában.
  • A konyhát a főzésen kívül baráti beszélgetésekhez (63%), zenehallgatáshoz (56%), filmnézéshez (20%) és intim együttlétekhez (kb. 1/3-mad) is sokan használják.
Ebből kiderült, hogy imádjuk otthon elkészíteni az ételeinket, ám a főzés szinte kizárólag a nők feladata: a nők háromnegyede (74%) kizárólagosan uralja a konyhát, 84%-uk pedig legalább hetente egyszer fakanalat ragad, hogy összeüssön valamit. Annak ellenére, hogy mindennapjaikból jelentős időt töltenek a konyhában, mégsem mondható el, hogy többségében kényszernek élnék meg ezt a feladatot: a nők többsége állítja, hogy szeret és tud is főzni. Csupán 15% nyilatkozott úgy, hogy nincs ideje, ezért inkább gyorsan összedob pár falatot, és mindössze 5% azok aránya, akik inkább étteremben esznek, vagy rendelnek valamit.


A férfiak nem főznek a párjukkal

A párjukkal együtt élő nők esetén is csak körülbelül minden második mondhatja el, hogy párja, férje alkalomadtán fakanalat ragadna, a házas, élettársi kapcsolatban élőknek pedig mindössze egyötöde olyan szerencsés, hogy párja heti egyszer legalább készítsen valamit a konyhában. Így nem meglepő, hogy a közös főzések ritka eseménynek mondhatók, azon párok esetén, ahol mindkét fél szokott főzni: csak körülbelül minden harmadik esetben fordul elő, hogy rendszeresen közösen tennék ezt.
Ennek ellenére a nők általánosságban mégsem gondolják azt, hogy a főzés terén ügyesebben teljesítenének, sőt, valamelyest a férfiak tehetsége felé billen a mérleg, 20% szerint a nők főznek jobban, 23% szerint pedig a férfiak. 


A konyha mint élettér

A köztudatban a konyha – a főzésen túl – a családi élet és a házibulik központjaként él.  A megkérdezettek 63%-a szerint is kiváló helyszín lehet például a családi, baráti beszélgetésekhez (63%). Főzés közben a zenehallgatás a leggyakoribb párhuzamosan végzett tevékenység, 56% gyakran, vagy szinte mindig hallgat zenét eközben. A televíziózás inkább akkor jellemző, ha a konyha a nappalival egybenyíló; ilyen lakásokban a nők 36%-a gyakran, vagy mindig él a TV nézés lehetőségével, 20% pedig akár filmet is néz.
A konyhában azonban nem csak a főzéstől válhat forróvá a levegő: a 18-65 éves magyar nők kb. egyharmadával előfordult már, hogy párjukkal intim együttlétet kezdeményeztek a konyhában, 22%-kal többször is megesett. Ilyen tapasztalatokról az átlagnál nagyobb arányban számoltak be 30-39 évesek, felsőfokú végzettségűek és budapestiek. 

Fontos a minőség a konyhai eszközöknél

A kutatásból szintén kiderül, hogy a Tefal a háziasszonyok 99%-a körében ismert mint konyhai edény és kisgép márka. Termékei közül a serpenyő (79%), a palacsintasütő (71%) és az olajsütő (58%) a legismertebb. A márka megítélését spontán asszociációkkal és támogatott imidzs jellemzők listájával is mérték. Mindkét szempont alapján elmondható, hogy a Tefalt kiemelkedő minőségű, megbízható termékeket gyártó, vonzó márkának tartják.
A felmérés eredményei szerint átlagosan 16 különféle konyhai eszközzel, és 40 db edénnyel, vagy kisgéppel vagyunk felszerelve. Szinte minden nő konyhájában megtalálható eszközök a serpenyő, a lábas, a tepsi (99%) és a tálaló eszközök (97%), konyhai kések (96%). Gyümölcscentrifugával, ételpárolóval és multifunkciós főzőedénnyel kevesen rendelkeznek, azonban erre a három eszközre vágynak legnagyobb arányban a nők.


 „A kutatás eredményei megerősítésként szolgáltak számunkra, hogy jó úton járunk, mikor a Tefal termékek megalkotásakor célunk, hogy a konyhában töltött időt hatékonyabbá, az ételek elkészítését pedig élvezetesebbé tegyük a háziasszonyok számára. Örömünkre szolgál, hogy a válaszadók 99%-a ismeri a Tefalt, és kiemelkedő minőségű, megbízható márkának tartja” - mondta el Raskó Enikő, a Tefal márkamenedzsere.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése