2009. április 2., csütörtök

Olasz húsvéti pite




Húsvéti recepteket keresgélve találtam rá erre a receptre. Mivel szeretem a zöldségeket, és még kicsit diétáznom is kéne, így gondoltam ebédre el is készítem. Szerintem a diéta szó nem azt jelenti hogy éhezni kell. Bizony ilyenkor is szükségünk van evésre, és ez a pite kicsit más, mint amit megszoktunk, mert nem margarinnal, hanem olívaolajjal készült, és búzacsírás lisztből. A töltelék pedig szinte zöldségekből áll. Nagyon laktató, és egy szelettel is jól lehet lakni.


Tészta:

30 dkg liszt
1 dl olívaolaj
1 tk só
víz


Egy tálba tesszük a lisztet, és hozzákeverjük a sót, olíva olajat, és annyi vizet, hogy a tészta könnyen gyúrható, és nyújtható legyen. Kettéosztjuk a tésztát és az egyik lapot kinyújtva a pite formába helyezzük, úgy hogy a szélét is befedje. Az alját villával jól megszurkáljuk.

Töltelék:

30 dkg spenót
2 db sárgarépa
2 db tojás
10 dkg sajt (ízlés szerint)
10 dkg olajbogyó
pici só
őrölt bors
fokhagyma (ízlés szerint)


A spenótot pár perc alatt puhára főzni, majd lecsepegtetni, és jól kinyomkodni a levét. A sárgarépát nagyobb lyukú reszelőn lereszelni. A sajtot szintén lereszelni, az olajbogyót félbevágni. Ezután egy tálba tenni, és a tojásokkal, a fűszerekkel jól összekeverni. A sózással óvatosan bánjunk mert az olajbogyó sós. Ha száraznak találjuk a tölteléket pici tejet lehet belekeverni.(én tejszínes kocka sajtot kevertem bele.)

Elővesszük a tésztával kibélelt pite formát, és rákenjük a tölteléket, majd a megmaradt tésztát kinyújtjuk, és befedjük vele. Tetején kis lyukakat vágunk ki, majd gombócot formálunk belőle és a tetejére helyezzük. Közepes lángon, szép pirosra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése