2009. április 1., szerda

Csokoládé-torta




Ma ünnepeltünk, és ilyenkor mindig az ünnepelt kedvenc tortáját sütöm meg. Így aztán alkalomhoz illően most ezt a finom csokoládétortát sütöttem meg. A receptet már nagyon régen egy újságban találtam és eredetileg  "Nagymama csokoládétortája" névvel illették. Egyik különlegessége ennek a tortának, hogy a tésztája nem tartalmaz lisztet, így a lisztérzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják. A diós-kakaós-mazsolás tésztát a piskótához hasonlóan kell megsütni, majd egy finom, habkönnyű krémmel megtölteni. Nagyon sokszor megsütöttem, és nálunk mindig nagy sikere volt. Érdemes 1-2 nappal fogyasztás előtt elkészíteni, mert ezalatt az idő alatt az ízek jól összeérnek, és így még sokkal finomabb, mint frissen. Karácsonyra is szívesen sütöm, mert az ünnep előtt már pár nappal összeállítható. Fagyasztóba, egy jól zárható dobozba, akár hosszabb ideig is eltartható, majd szobahőmérsékleten felengedve fogyasztható.






Hozzávalók a tésztához:

 5 db tojássárgája
8 db tojásfehérje
10 dkg porcukor
5 dkg kristálycukor
4 ek kakaó
10 dkg mazsola
15 dkg darált dió



Keverjük habosra az 5 db tojássárgáját a porcukorral, majd keverjük hozzá a kakaót is.


8 db tojásfehérjét a kristálycukorral verjük kemény habbá, és óvatosan kis adagokban keverjük hozzá a cukros-kakaós masszához.


Ezután óvatosan keverjük bele a mazsolát, és a darált diót is, majd egy közepes nagyságú torta formába öntsük bele a masszát.(Én 24 cm-es formába sütöttem)


Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd úgy süssük meg mint a piskótát. (Én légkeverésnél 160 fokon, 40 percig sütöttem)


Amikor a tészta megsült 1 percig hagyjuk a nyitott ajtajú sütőben, így nem esik össze. Ezután a formában hagyjuk langyosra hűlni, majd rácsra helyezve hűtsük ki teljesen.


Krém hozzávalói:

3 db tojássárgája
25 dkg margarin
3 ek kakaó
3 ek rum (v. 1/2 rumaroma)
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor



A tojássárgáját jó habosra keverjük ki a margarinnal, a cukorral, majd adjuk hozzá a kakaót, és a rumot (v. rumaromát).

 A kihűlt tortát vágjuk kétfelé és a krémnek a felét kenjük rá az alsó lapra. Ezután helyezzük rá a másik tésztalapot, egy kicsit a tenyerünkkel nyomjuk le, majd kenjük rá a maradék krémet.


Hagyjuk legalább egy napot állni, mert minél tovább áll, annál finomabb lesz, és szépen tudjuk szeletelni.

Tálalás előtt éles késsel szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.

 (Én a fagyasztóba is szoktam eltenni belőle, és amikor megkívánjuk szoba hőmérsékleten hagyom felengedni. Az íze ilyenkor még finomabb, mert jól összeérnek az ízek)

2 megjegyzés:

  1. Gizi !!! Jaj de guszta, s milyen isteni lehet. Nekem már sütemény elvonási tüneteim vannak (sajna be is kell tartani), de hogy karácsonykor ezt elkészítem az biztos. Ha itt a család, nálunk abszolut nincs biztonságban egy ilyen finomság, igy aztán attól sem kell tartani, hogy megromlik. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém, de örülök hogy tetszik a recept. Megint az epéd rendetlenkedik talán, hogy diétára vagy ítélve???? Na, ennél a tortánál attól nem kell tartani hogy megromlik, mert annyira finom, hogy nem lehet leállni vele, csak eszed-eszed.......A családnak biztosan ízleni fog.

      Törlés