2009. április 19., vasárnap

Csirkecomb-baconnel tejfölös szószban.





Nemrégiben bukkantam rá erre a szaftos csirkecomb receptre, melyet némi változtatással a saját ízlésünkre alakítva készítettem el. Az eredeti recepthez képest, én többféle fűszert használtam, majd a tejföllel simára kevert lisztet, a borral együtt, már a párolás megkezdése előtt a combok alá öntöttem. Így az ízek jól összepárolódtak, majd a hús sütése közben a szaft szépen besűrűsödött. Tálaláskor én rizst kínáltam a pirosra sült combok mellé, de szerint a krumplipüré is remekül illik hozzá.







Hozzávalók:

4 db csirkecomb
1 cs bacon
2 dl tejföl
5 dkg margarin
1 ek liszt
2 dl fehérbor (v. víz)
ételízesítő
szerecsendió
majoránna
őrölt bors
bazsalikom



A tepsit kenjük ki a margarinnal. 

A combokat ízlés szerint sózzuk, borsozzuk,  és szórjuk meg a fűszerekkel, majd tekerjük körbe a baconnel.

Ezután a baconbe tekert combokat helyezzük egymásmellé az előzőleg margarinnal kikent tepsibe.

A tejfölt keverjük simára a liszttel, majd keverjük hozzá a bort is. Ezután öntsük a combok köré. (a combokat egyesével, óvatosan kicsit emeljük meg, hogy a keverék alá is folyjon)
A tepsit ezután fedjük le alufóliával, mielőtt betennénk a sütőbe.

Helyezzük be előmelegített  sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 60-70 perc alatt pároljuk puhára a húst.

Ezután vegyük le a fóliát, majd süssük a combokat szép pirosra. (ezalatt az idő alatt, a szaft is szépen besűrűsödik)

Ameddig a hús sül, készítsünk hozzá ízlés szerint köretet. Én rizst készítettem, de pl. a krumplipüré is remekül illik a szaftos húshoz.

Tálaláskor helyezzük a szép pirosra sült combot tányérra, locsoljuk meg egy kevés szafttal, majd kanalazzuk mellé a köretet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése