2009. április 24., péntek

Sertés pörkölt

Ma egy igazi magyaros ételt főztem, sertés pörköltet. Egyre ritkábban kerül az asztalra pedig egyik kedvencünk, de sajnos mindig meglátok egy új receptet és az kerül terítékre. Na de ma eljött a pörkölt ideje. Nagy sikere volt, szerintem ez annak köszönhető hogy már igen régen főztem. Friss salátával, és galuskával tálaltam, és mondatom fogyó kúrát, diétát félre téve jól belaktam belőle.

1 kg sertés comb
1 db vöröshagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
pirospaprika
fűszerek ízlés szerint: só, étel ízesítő, majoránna
bazsalikom, szerecsendió, őrölt kömény
csípős pirosarany
olíva olaj

A húst és a hagymát felkockázni. Egy edénybe beleönteni egy kevés olíva olajat, majd rátenni a hagymát és elkezdeni párolni. Közben hozzáadni a szeletelt paradicsomot és paprikát és tovább párolni. Párperc után hozzáadni a megmosott, lecsepegtettet húst, és fehéredésig párolni. Ekkor hozzáadni az ízlés szerinti fűszereket, megszórni a pirospaprikával, és jól összekeverni. Majd felönteni annyi vízzel hogy ellepje. Lassú tűzön addig főzni ameddig a hús megpuhul és a szaftja besűrűsödik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése