2009. április 18., szombat

Sütőben sült zeller.





A zellert eddig csakis levesbe főztem bele, mert az ízét nagyon szeretem, most viszont egy új receptet kipróbálva, enyhén csípős ketchup-al tálaltam. A sült krumplihoz hasonlóan vékony hasábokra vágtam az előzőleg megtisztított zellert, majd sóztam, megszórtam kakukkfűvel, és meglocsoltam olajjal, majd irány a sütő. Bő fél óra múlva már tálalhattam is a pirosra sült zellerhasábokat. Ízlés szerint sült krumpli helyett pl. köretként is kínálhatjuk.





Hozzávalók:

1 nagyobb zeller
2 ek olívaolaj
só (ízlés szerint)
kakukkfű (ízlés szerint)





A zellert pucoljuk meg, majd vágjuk fel vékonyabb hasábokra. 

Ezután tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd locsoljuk meg az olajjal, sózzuk, és morzsoljuk rá a kakukkfüvet, majd forgassuk alaposan össze.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd kb. 30 perc alatt süssük szép pirosra, és tálalásig tartsuk melegen.

Tálaláskor ízlés szerint ketchup-al kínáljuk, de sültek mellé köretként is nagyon jól illik.
 
 
1 adag tápanyagtartalma:
 
Energia: 72 kcal
 
Fehérje: 1 g
 
Zsír: 5 g
 
Szénhidrát: 5 g


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése