2009. április 11., szombat

Boci tarka.





Egy igen kedves barátnőmtől kaptam ennek a süteménynek a receptjét, és rögtön meg is sütöttem. A tésztája egy pillekönnyű kevert tészta, melyet ízesített túróval pötyögtettem meg. Sütés közben a túró szépen eloszlott a tésztában, és már nem csak a tetején, de szinte minden falatnál fellelhető volt. Nekünk nagyon ízlett ez az egyszerű sütemény melyet megsüthetünk pl. a hétköznapokon egy tányér leves mellé, de a vasárnapi asztalon is megállja a helyét.





Hozzávalók egy 22x32 cm-es tepsihez:

35 dkg liszt liszt
1 dl étolaj
4 db tojás
15 dk porcukor
1 cs vaníliás cukor
2 ek kristálycukor
2,5 dl tej (hideg)
2 ek kakaó (cukrozatlan)
1 kk szódabikarbóna
1 cs sütőpor
egy csipet só


A porcukrot és a vaníliás cukrot tegyük bele egy keverőtálba, majd adjuk hozzá a tojások sárgáját, és keverjük simára.

Ezután állandó keverés mellett először csorgassuk hozzá az étolajat, majd a tejet is.

A lisztet keverjük össze a sütőporral, a szódabikarbónával, a kakaóval, és egy csipet sóval, majd  állandó keverés mellett, kanalazzuk a cukros-tojásos..... keverékhez.

A tojások fehérjét a kristálycukorral verjük fel kemény habbá, majd fakanállal, óvatosan keverjük hozzá a masszához.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a kevert tésztát.






Túrós töltelék hozzávalói:

25 dkg túró
2 cs vaníliás cukor
10 dkg porcukor
1 db tojás
2 ek búzadara
2 dkg vaj (olvasztott)
1 citrom reszelt héja



A túróhoz adjuk hozzá az összes hozzávalót, majd keverjük alaposan össze.

Ezután kisebb halmokban kanalazzuk rá a tepsiben lévő tészta tetejére.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd süssük közepes hőmérsékleten kb. 40 percig, tűpróbáig. (én légkeverésnél 160 fokon, 35 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk a tepsiben hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.




Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk.

5 megjegyzés:

  1. A múlt héten találtam erre a recpetedre, nagyon megtetszett, úgyhogy el is készítettem a hétvégén.
    Ízre nagyon finom lett, de volt vele egy kis problémám. Amikor beleöntöttem a tésztát a tepsibe,olyan vékonyan terült el,alig volt 0,5 cm magas, talán még annyi sem, pedig nem a legnagyobb tepsimben csináltam. Úgyhogy gyorsan kikevertem mégegy ugyanilyen adagot, és ráöntöttem.Erre jött a túró. Ami a sütés végére teljesen lesüllyedt az aljára, nem lett ilyen mutatós ,mint a tiéd.

    Van ötleted, hogy mit ronthattam el? A mennyiségeket betartottam. Megírnád még esetleg,hogy te mekkora tepsiben csináltad?

    Előre is köszi a segítséget! Szeretném máskor is megsütni, mert az íze szuper volt!

    VálaszTörlés
  2. Szemirámisz!

    Nagyon sajnálom, hogy nem sikerült a sütemény. Már elég régen sütöttem, és egy ismerősömtől kaptam annak idején, így nem emlékszem hogy volt-e vele bármi gondom is. Az biztos hogy mindig az alapján írom be a receptet ahogyan megsütöm. Na most teljesen tanácstalan vagyok. Kicsit körülnéztem a neten, mert igencsak bosszant, hogy nem lett jó. Végül is szinte mindenki így sütötte, kivétel hogy több tojást tettek bele, és a fehérje habbá verve került hozzá. Kijavítottam a receptet és így már biztosan sikerülni fog. Mindenesetre én is megfogom újra sütni, hogy megnyugodjak a recept jó, csak én bénáztam el. Én 20x30-as méretű tepsibe sütöttem

    Megkérlek, ha előbb sütnéd mint én, kérlek írd már meg hogyan sikerült. Az biztos egy időben szinte minden blogban megtalálható volt, mert finom és gyorsan elkészül.

    VálaszTörlés
  3. Az biztos,hogy nem te bénáztad el, hiszen a képen látni, hogy nagyon szép magas lett, és a túró is nagyon látványosan van benne.
    Most lemértem én is a tepsimet, 30x35 cm-es, úgyhogy valószínűleg ebben volt a hiba, túl nagy a mérete.
    Legközelebb megpróbálom kisebben sütni.
    Majd küldök róla egy képet a mail-címedre,hogy lásd, milyen lett.

    Nagyon köszönöm,hogy válaszoltál!

    VálaszTörlés
  4. Lehet hogy a tepsi mérete is befolyásolta, de utána nézve az enyémbe csak egy tojás volt. Biztos hogy úgy sütöttem meg, mert különben nem írtam volna így be.
    Na holnap első dolgom lesz hogy megsüssem, mert nem hagy nyugodni.:))
    Nagyon várom a képet, de így már biztosan sikerülni fog.

    VálaszTörlés
  5. Jaj, nagyon rendes vagy, hogy emiatt újra megsütöd! Én egyáltalán nem gondoltam,hogy a receptben van a hiba, hiszen láttam a képeken,hogy a tiéd szép lett.

    Közben elküldtem az enyémről a mailt, megkaptad? Ott látni,hogy a túró teljesen az alján van.

    A tiéd most végül sikerült?

    VálaszTörlés