2019. január 26., szombat

Brokkoli tojással és virslivel csőben sütve.




Brokkolival vagy ízlés szerint karfiollal is elkészíthetjük ezt az egyszerű rakottast, mert mindkét változata egyszerű, és finom.  Én most a brokkolit választottam, melynek kissé jellegtelenebb az íze..... és került mellé még egy nagyobb, előzőleg roppanósra főzött sárgarépa is. A zöldségeket virslivel, és cikkekre vágott főtt tojással egy jénaiba pakoltam, majd fűszeres-fokhagymás tejföllel nyakon öntöttem, és irány a sütő. Mivel a hűtőben árválkodott egy darabka füstölt sajt, így a sütési idő vége felé a rakottas tetejére reszeltem, és állítom a finom, füstös íz nem rontotta el...





 Hozzávalók:

50 dkg brokkoli 
 
1 nagy sárgarépa 
 
3 pár virsli
 
7 db tojás
 
3 dl tejföl
 
2 gerezd fokhagyma
 
1 tk ételízesítő
 
só (ízlés szerint)
 
őrölt fehér bors (ízlés szerint)
 
5 dkg füstölt sajt 
 
 3 dkg vaj





 5 db tojást főzzünk keményre, majd pucoljuk meg, és vágjuk fel cikkekre.

A brokkolit enyhén sós vízbe főzzük roppanósra, majd szűrjük, és csepegtessük le. (Én tettem a főzővízbe 1/2 kávéskanál szódabikarbónát, hogy szép zöld maradjon a színe főzés után.)

A sárgarépát pucoljuk meg, karikázzuk fel, enyhén sós vízben főzzük roppanósra, majd szűrjük le. A virslit ízlés szerint karikázzuk fel.

Egy jénaitálat (v. tepsit) kenjük ki a vajjal, szórjuk bele az előzőleg megfőzött brokkolit, majd pakoljuk rá a roppanósra főzött sárgarépa és a virsli karikákat, valamint a cikkekre vágott főtt tojást.

A tejfölt keverjük össze a zúzott fokhagymával, ízlés szerint sóval, őrölt fehér borssal, a maradék két egész tojással, majd öntsük rá a rakottas tetejére.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, közepes hőmérsékleten süssük szép pirosra, majd szórjuk meg a reszelt füstölt sajttal, és addig süssük tovább, míg a sajt ráolvad.(ízlés szerint több sajtot is szórhatunk rá)





Tálalás előtt ízlés szerint kanalazzuk a rakottast a tányérra, majd úgy kínáljuk. Brokkoli helyett karfiollal is elkészíthetjük.

1 adag tápanyagtartalma:

Energia: 280 kcal

Fehérje: 13 g

Zsír: 22 g

Szénhidrát: 7 g



8 megjegyzés:

  1. Kedves Gizi! Nagyon szépen köszönöm ezt a receptet! A párom odáig volt érte. Minden, amit feltöltesz fantasztikusan néz ki, és oltári finom amikor elkészítem a tiéd alapján, lépésről lépésre. Alig várom a következő ételt, amit megosztasz velünk. Minden jót, és további jó sütés/főzést!
    Üdvözlettel, Glória

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Glória! Nagyon köszönöm a kedves szavak, és bevallom, nagyon jól esnek az ilyen, és hasonló visszajelzések. Nagyon örülök, hogy nem csalódtál sem ebben a receptben, sem pedig a többiben. Megpróbálom a receptek elkészítését minél pontosabban leírni, hogy még az esetleg kezdő háziasszonyoknak is sikerélményük legyen, és a család jó étvággyal fogyassza el az ételt. Annak pedig különösen örülök, hogy még a párodnak is ízlett, mert valljuk be a férfiak nagy többsége meg sem kóstolná, sajnos köztük az én férjem sem.

      Neked is további jó sütést-főzést, és az elkészült ételekhez jó étvágyat kívánok!

      Üdvözlettel: Gizi

      Törlés
    2. Kedves Gizi Hallottam már rólad és főztjeidről. Megkerestelek a neten és rá találtam a csőben sűlt tojásos,virslis brokkoli receptedre ami nagyon tetszik. Kutakodom tovább is További sikereket kívánva üdv Julika

      Törlés
    3. Kedves Julika! Nagyon örülök hogy megkerestél, és köszönöm hogy kutakodsz a receptjeim között. Biztosan találsz még több, kedvedre való receptet is, és el is készíted majd őket. Ez a recept nagyon egyszerű,finom, és pl. a brokkoli helyett karfiollal is készülhet.
      Még egyszer köszönöm hogy benéztél hozzám, és jó nézelődést, sütést-főzést kívánok szeretettel. Üdvözlettel: Gizi❤️

      Törlés
  2. Nagyon finom. Kiadós és egészséges is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Én az egyszerűségéért szeretem... :)

      Törlés
  3. Imádom!kérhetek még ilyen finomságokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Szép lassan készülnek a hasonló finomságok, és majd kerülnek fel a blogba. :)

      Törlés