2009. április 9., csütörtök

Habos almás pite

Almás pitét készültem sütni, de a kezembe került ez a recept. Így gyors módosítás, és már neki is fogtam a tészta elkészítésének. Nagyon finomra sikerült, és egy kicsit mégis más, mint a megszokott hagyományos pite.

Tészta:

5 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
20 dkg margarin
30 dkg liszt
1 tojássárgája

Ezeket az anyagokat, először robotgéppel addig kevertem, hogy jó morzsalékos legyen, majd kézzel, gyors mozdulatokkal összegyúrtam. 30 percre hűtőbe tettem. Végül kinyújtottam, és piteformába helyeztem úgy, hogy az oldalát is befedje. Az alját villával jól megszurkáltam hogy ne púposodjon fel.
200 fokos sütőben szép pirosra sütöttem, és hagytam teljesen kihűlni.

Töltelék:

50 dkg alma
3 tojás
fél citrom leve
citromhéj
pici víz
2 cs vaníliás cukor
20 dkg cukor

Az almákat meghámoztam, majd vékonyan felszeleteltem, és egy edénybe tettem. Öntöttem alá egy pici vizet, fél citrom levét, hozzáadtam a vaníliás cukrot, és 10 dkg cukrot. Puhára főztem, majd leturmixoltam. Ezután belekevertem a tojások sárgáját és még pár percig főztem. Melegen rákentem a tészta tetejére.
A tojások habját felvertem 10 dkg cukorral jó keményre, és ezt az almás massza tetejére simítottam. Visszatettem a sütőbe és szép lassan megszárítottam rajta a habot, hogy szép szint kapjon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése