2010. május 1., szombat

Diós-csokoládés kocka




Itt a hétvége, és végre eljött a nassolás ideje. Megfogadtam, és szerencsére be is tudom tartani, hogy csakis kizárólag hétvégén sütök. Ha már nassolhatok végre akkor természetesen valami csokoládés süteményt szerettem volna elkészíteni. A recepteket nézegetve, most a kettőből egyet alapon jött létre ez a finomság. Egyszerű, gyors és főleg tömény csokoládé. Jófajta gyümölcslekvárral, vanília fagyival, vagy jó sok tejszínhabbal lett volna az igazi, de én ezektől most eltekintettem.



24 x 18 cm-es tepsihez:

Tészta:

25 dkg liszt
12,5 dkg margarin
1 tojás
3-4 ek víz


A lisztet a margarinnal elmorzsolni, majd hozzáadni a tojást és kanalanként a vizet.(lehet nem lesz szükség mind a 4 kanál vízre)
Gyors mozdulatokkal összegyúrni, majd 10 percre a hűtőbe tenni pihenni.
A tepsit kibélelni sütőpapírral és belehelyezni a kinyújtott tésztát úgy, hogy a szélét is befedje. Sütőpapírt tenni a tészta tetejére és valamilyen nehezéket önteni rá.(én rizst tettem bele)
Előmelegített sütőben, közepes lángon 10 percig elősütni. A sütőből kivéve a nehezéket eltávolítani és hűlni hagyni a tésztát.


Töltelék:

12,5 dkg csokoládé (magas kakaótartalmú)
12,5 dkg margarin
3 tojás
20 dkg porcukor
15 dkg liszt
10 dkg dió
2 cs vaníliás cukor
rumaroma
reszelt narancshéj

A margarint és a csokoládét gőz fölött felolvasztani, majd langyosra hűteni.
Amikor már csak langyos hozzákeverni a cukrot, a rumaromát, a reszelt narancshéjat és egyesével az egész tojásokat. Végül belekeverni a lisztet és a darabokra vágott diót.

Ezt a masszát ráönteni az elősütött tésztára.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 20-25 percig sütni.(én légkeverésnél, 150 fokon 20 percig sütöttem) Nem szabad nagyon kiszárítani.

Tálaláskor a tetejét olvasztott fehér csokoládéval díszítettem. Lehet mellé lekvárt, fagylaltot vagy tejszínhabot kínálni.

14 megjegyzés:

  1. Óóóóó,de bele tudnék harapni:)!Nagyon finomat sütöttél:)

    VálaszTörlés
  2. Viccelsz Gizi:) Ez így is I G A Z I:-DDD Egy tömény boldogság kocka:)

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán a finomság!! És milyen gyönyörűen van tálalva! Jelentem, mint csokiimádó én is megérkeztem, kivárom a soromat. :D

    VálaszTörlés
  4. Hű, de finom és guszta, jöhetne erre is egy falattal.

    VálaszTörlés
  5. andi!
    Köszönöm!! Nyugodtam harapjál csak bele, sőt viheted az egész tányérral.:)

    VálaszTörlés
  6. Niki!
    Már nagyon kiéheztem egy ilyen "boldogság" kockára!!!:)))De egy kis fagyi még jó lett volna hozzá, de nem mertem bevállalni.:)

    VálaszTörlés
  7. Yasmine!
    Köszönöm!!! Már sorra is kerültél, parancsolj és vegyél!!:)

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Köszönöm, és természetesen neked is jut belőle.:)

    VálaszTörlés
  9. Huh én is nagyon megennék belőle egy-két szelettel ;)
    Nagyon jól néz ki és szuper recept!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon gusztusos! Nekem is a csokis sütik a gyengéim... Ezt feltétlen ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés
  11. Juj, de guszta ez is!:-)) Nem is tudom,kiét süssem? Tudom már, egyiket sütöm, másikból kérek!:-))

    VálaszTörlés
  12. Livi!
    Szívesen küldök neked belőle.Gyorsan elkészül és nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  13. Ami!
    Köszönöm!! Köszöntelek a csokiimádók táborában!!!:))

    VálaszTörlés
  14. Andi/cuki!
    Köszi!! Esetleg süssed meg mindkettőt!!! Én meg majd besegítek, ha nem fogy elég gyorsan.:))

    VálaszTörlés