2010. május 26., szerda

Császárzsemle.




A császárzsemle receptet először Yasminenál láttam és akkor még elképzelni sem tudtam, hogy valaha én is megpróbálkozom a sütésével. Amikor megint megláttam, mert igen sokan megsütötték, én továbbra is epedeztem utána. Most viszont úgy döntöttem nem várok tovább és megpróbálkozom vele. Először áttanulmányoztam Yasminnenál, majd jól szemügyre vettem Limaránál is. A hozzávalókon kicsit változtattam, de csak éppen annyit, amennyit az ő leírásaikból kiolvastam. A formázástól féltem a legjobban, de tőlem csak ennyire tellett, lehettek volna sokkal szebbek is. Igaz, most sütöttem először. Mindkét blogban, szerencsére lépésről-lépésre haladva nyomon követhető a folyamat. Egy biztos, most sütöttem először, de nem utoljára mivel nagy sikere volt.


Hozzávalók:

70 dkg liszt( BL 80-as)
2 tk só
250 ml víz
220 ml tej
5 dkg vaj 
1 tk cukor
2 dkg élesztő
1 ek ecet


A keverőtálba tenni a lisztet, sót, az apró kockára vágott vajat, a cukros tejben felfuttatott élesztő, az ecetet és a hideg vizet.

Robotgép dagasztó programon, vagy a kenyérsütő dagasztó programján 20-25 perc alatt közepes kemény tésztát dagasztani.

Ezután áttenni egy kelesztőtálba és kb. egy óra alatt a duplájára keleszteni.

A kelesztés után kicsit átgyúrni, majd 14 egyforma darabba felvágni. Minden darabból kis gombócot gömbölyíteni, majd 10 percig pihentetni.
Ezután kb. 40 cm-esre kisodorni.
Elkezdeni formázni a tésztát. Először egy laza csomót kötni rá, majd a jobb oldali tésztát áthúzni és középre bebújtatni. Utána a másik oldalon lelógó tésztával is így járni el.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb ráhelyezni a zsemléket, majd szintén megkeleszteni. Sütőbe helyezés előtt a tetejét vízzel megspriccelni és szezámmaggal megszórni.

Előmelegített sütőben, 200 fokon 20 perc alatt szép pirosra sütni.

A sütőből kivéve rácsra szedni a megsült zsemléket, majd teljesen kihűteni.

16 megjegyzés:

  1. De jó, hogy elkészítetted, nagyon szép lett!:-))

    VálaszTörlés
  2. Holnapra rendelnék 4db-ot...Mikor tudják kiszállítani:)))

    Csak vicc volt...:)))Tényleg csodássak:)))

    VálaszTörlés
  3. A tiedid is gyönyörűek lettek, gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Halló, ezek gyönyörűek!!! Hozok is mindjárt valami kencét hozzá :-)

    VálaszTörlés
  5. Szia Gizi.
    Remélem hogy jól vagy! ugye?
    A zsemléket imádom sőt csak is azt ehetek, de ez van na a lényeg nagyon ügyes vagy gratulálok. puszi

    VálaszTörlés
  6. Én vacsorára kérnék szépen, elég lesz 2 db is, mert ma még egy falatot sem ettem!
    Gizi! ez valami fantasztikusan jól néz ki. Én is régóta szemezek már a recepttel, de látom, már meg is kell csinálnom.

    VálaszTörlés
  7. Csodásak lettek, csak gratulálni tudok! Nagyon szépen sikerültek :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon belejöttél a kenyérfélék sütögetésébe, gratula! :)

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Köszönöm!!:)

    Andi/cuki!
    Köszönöm!! Nem bírtam tovább, muszáj volt megsütnöm.:))

    Niki!
    Rendelés felvéve, kiszállítás reggeli időben, egy pohár kakaóval.:)) Köszönöm!!

    Kata!
    Köszönöm!!! Még azért szépülhetnének egy kicsit.:)

    Viki!
    Köszönöm!! Alig várom, hogy ideérj a kencével. Van hozzá finom bodzaszörpöm.:))

    Réka!
    Köszönöm!! Én jól vagyok, csak rengeteg a kinti munka. Te hogy vagy, már régen találkoztunk.:)

    Viki!
    Köszönöm! Akár többet is vehetsz belőle. Feltétlen süssed meg, nagyon finom lett, pedig kicsit féltem hozzáfogni.:)

    Yasmine!
    Köszönöm!! Hol vannak ezek a tieidhez képest!! Na de még próbálkozom majd.:))

    Thrini!
    Köszönöm!! Ritkán eszünk olyasmit amihez kenyérféle kell, de ezután mindig sütni fogom. Remélem idővel én is beletanulok.:))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy!
    Azt hiszem most már nekem is meg kellene tanulnom ilyen péksüteményeket készíteni, mert frissen isteni lehet!:-)

    VálaszTörlés
  11. De kis guszták :). Szívesen ennék belőle

    VálaszTörlés
  12. Liza!
    Köszönöm!! Isteni finom lett, igaz én nagyon ritkán eszem pékárút, de többet nem veszek az biztos. Ne halogassad te se tovább, meglátod milyen sikere lesz nálatok is.:)

    VálaszTörlés
  13. Ami!
    Köszi!!:) Szívesen küldök neked.:)

    VálaszTörlés
  14. Andi!
    Köszönöm!! Azért a meseszéptől még messze van.:))

    VálaszTörlés