2010. május 21., péntek

Bodzás-túros rétes.



A bodzás muffin után, ma bodzás-túrós rétest sütöttem. Mindenképpen túrós rétes terveztem be, mivel a hűtőben pihenő réteslapjaim lejárati ideje vészesen közeledett. Gondoltam mivel nagyon finom volt a muffin tésztába kevert bodza, a túrót sem ronthatja el. Bizony nem is rontatta, inkább nagyban javított rajta. A reszelt citromhéj pedig még jobban kiemelte az ízeket. Gyermekkoromba a nagymama szokott szörpöt készíteni a bodzából, aztán szépen feledésbe merült a felhasználása ennek az illatos virágnak. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha süteményeket fogok sütni bodzával. Pedig milyen finomak ezek a sütemények, és még egy érv mely mellette szól, hogy csak abba a kis testmozgásba kerül, amennyivel leszedjük a fáról.







2 cs réteslap

50 dk túró

2 cs vaníliás cukor

porcukor

reszelt citromhéj

1 cs vaníliás pudingpor

3-4 db bodzavirág

olaj


A bodzát jó alaposan megmosni, majd a száráról leszedni a virágokat.

A túrót a cukorral, vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal jól összekeverni, majd hozzáadni a lecsipkedett bodzavirágot. Így is jól összekeverni.

Két réteslapot vizes konyharuhára helyezni és megkenni olajjal, majd ráhelyezni megint két réteslapot és szintén olajjal átkenni. Ezután a megmaradt két réteslapot is ráhelyezni, majd szintén olajjal lekenni. Végül a tetejére szórni fél csomag vaníliás pudingport, és rápötyögtetni a bodzás-túrót. Két szélét kicsit behajtani, majd a konyharuha segítségével elkezdeni felcsavarni.
A felcsavart rudat egy sütőpapírral bélelt tepsire helyezni és a tetejét olajjal megkenni.

A másik csomag réteslappal is így járni el.

Előmelegített sütőben, közepes lángon készre sütni.( én légkeverésnél, 150 fokon sütöttem)
Hagyni teljesen kihűlni, majd felvágni.
Tálalás előtt porcukorral megszórni.

18 megjegyzés:

  1. Nyááááhhhh....de guszta. Ahh...olyan éhes vagyok^^""" Ez a recept is elraktározva :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, biztosan finom lehet :))))).

    VálaszTörlés
  3. Nagyon különleges. Biztos isteni lehet
    Én ma rakott túros rétest készítettem ebdére :)

    VálaszTörlés
  4. Gizikém,már akinek van bodza fája.:):):):):)

    A rétes biztos nagyon finom lett,ugy hogy ha kérhetnék belőle!!!!!!!!!!!Köszi.

    VálaszTörlés
  5. Szia Gizi! Ismét sikerült egy nagyon különleges receptet alkotnod. Szeretem a bodzát, és még nem hallottam a borza ilyen felhasználási oldaláról. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Gizike, ez olyan jol nez ki! Mar vagy ket napja en is turos retesrol almodozom, csak eppen mindig elfelejtem megvenni hozza a turot... Talan majd ma, kesobb.

    Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. araniel!
    Feltétlen próbáld ki!!! Voltam nálad, látom még te is bodzában utazol.:)))

    VálaszTörlés
  8. @anre@!
    Neked is csak ajánlani tudom, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Akkor egyre gondoltunk, csak az elkészítés volt más. Megyek meglesem nálad.:))

    VálaszTörlés
  10. Melli!
    Már küldök is neked pár darabot. Nem próbáltál meg a piacon megkérni valakit, hogy vigyen neked bodzát? A muffinnál már írtam hogyan szerezzél.:)

    VálaszTörlés
  11. Szia Sándor!
    Nagyon köszönöm!!! Süteménybe még én sem használtam, de nagyon finom lett tőle. Feltétlen próbáljad ki, nem fogsz csalódni benne. :)

    VálaszTörlés
  12. Judith!
    Köszönöm!!! Gondolom már el is készült a túrós rétesed. Nálatok is van bodza??

    VálaszTörlés
  13. Meg nem, de a turo mar megvan :)
    Bodzat itt meg nem lattam, sajnos :( Viszont amikor bodzarol olvasok itt a blogokon, akkor eszembe jut Anyukam kertje, ahol oriasi bokron terem a bodza, es valami mennyei illata van, szinte erzem is...

    VálaszTörlés
  14. Teljesen felcsigáztál ezzekkkel a bodzás receptekkel,keresnem kell valahol egy bodzabokrot,de valahol a városon kívül :) :)

    VálaszTörlés
  15. Jaaj, az uram szereti a bodzát, meg a túrót is, meg kell lepnem, rohanok bodzáért!:-))

    VálaszTörlés
  16. Judith!
    Köszönöm a választ, akkor lehet a bodza csak ezen a környéken létezik. Gondolom mennyire hiányzik a hazai levegő és a megszokott virágok illata. Ma is bodzásat sütök és közben rád fogok gondolni.:)

    VálaszTörlés
  17. andi!
    Nincs felétek erdő?? Mert bizony ott biztosan találni fogsz bodzát. Nem fogod megbánni, ha a keresésére indulsz.:)

    VálaszTörlés
  18. Andi/cuki!
    Addig is leszállítok egy adag rétes a párodnak!!!:)) És te nem szereted??

    VálaszTörlés