2010. május 12., szerda

Sajtos roló.








Nagyon szeretem a sajtos rolót, de én még soha nem sütöttem. Régen a cukrászdában finom krémes töltelékkel lehetett kapni, mostanság viszont igen tömör szinte csak vajat tartalmazó krémmel van töltve. Így aztán nem is vettem már jó ideje. Többször szerettem volna megsütni, de sajnos nem volt hozzá formám és hiába keresgélem az üzletekben ezidáig nem sikerült beszereznem. A napokban viszont megláttam Lizánál, ő fakanálnyélen sütötte meg a tésztát. Gondoltam én is kipróbálom, de a szerencsém aki a férjem képében jelent meg, egy remek ötletet eszelt ki és készített saját kezűleg formákat. Én pedig gyorsan megsütöttem ezt a finomságot. Igaz a formája hagy némi kívánnivalót maga után, de a habos töltelék és a ropogós leveles tészta együttese kárpótol ezért a kis szépséghibáért.



Hozzávalók:

1 cs leveles tészta
1 db tojás



Az előre kinyújtott leveles tésztát kb. 2 cm-es csíkokra felvágni. A formát (v. a fakanalat) margarinnal megkenni, majd rácsavarni a tésztát úgy, hogy kicsit fedje egymást. Felvert tojással körbekenni és ráhelyezni a tepsire. (ha fakanálra tekerve sütjük akkor úgy, a tepsi két szélére, hogy a tészta ne érjen le)

Előmelegített sütőben 200 fokon, szép pirosra sütni. (én 150 fokon sütöttem, légkeverésnél)
Még melegen leszedni a formáról, és teljesen kihűlni.



Krém hozzávalói:

3 db tojássárgája
3 csapott ek liszt
10 dkg krémsajt
20 dkg trappista sajt
15 dkg margarin
3 dl tej

őrölt fehér bors
szerecsendió



Egy edénybe beletenni a tojássárgákat, a lisztet, a krémsajtot, 5 dkg reszelt sajtot, ízlés szerinti mennyiségű fűszert és a tejet. Robotgéppel simára keverni, majd lassú tűzön állandó kevergetés mellett sűrűre főzni. Hagyni teljesen kihűlni.

10 dkg reszelt sajtot és a margarint robotgéppel jól kikeverni, majd a kihűlt krémhez keverni. Ha szükséges még utána ízesíteni.

A sajtkrémet habzsákba kanalazni, majd a tészta belsejébe tölteni. Két végét a megmaradt reszelt sajtba mártani.

11 megjegyzés:

  1. Gizi:) Ez fantasztikus...Kérek szépen:))))

    VálaszTörlés
  2. Gizi, ilyet én is szeretnék!! nem osztanád meg velünk a férjed remek ötletét, hátha akkor mi is ehetnénk ilyen finomat?:)

    VálaszTörlés
  3. Remekül néz ki, nagyon guszta

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök, hogy ihletet adhattam neked ehhez a finomsághoz!!!
    Én is kíváncsi vagyok férjed miből készítette a formát - hátha az enyém is elkészítené...:-))

    VálaszTörlés
  5. A szerencse férj képében - de jót röhögtem :-DDD

    A titkot kérem én is, hátha Zuram rávehető hasonló "merényletre" :-)

    Ja, a rolóból vittem pár darabot! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Nyami nyami! :) Kérhetek belőle? :)

    VálaszTörlés
  7. Niki!
    Köszönöm!! Nyugodtan vegyél csak belőle!!:))

    VálaszTörlés
  8. Ami!
    Persze hogy vehetsz!!! :))

    VálaszTörlés
  9. Kata! Liza! Viki!

    12 mm-es vékony falú saválló csöveket vágott apa akkora méretűre mint a tepsit. És hogy ne guruljanak szerte-szét és a tészta a levegőbe legyen, készített hozzá egy keretet amire rálehet húzni. Így 5 db, 22 cm-es roló készíthető egyszerre. Aki kéri, lefényképezem és elküldöm neki emailba.

    VálaszTörlés