2010. május 31., hétfő

Paprikás-krumpli bográcsban.




Szombaton a jó időnek köszönhetően úgy döntöttünk, hogy bográcsban készítjük el az ebédet ami nem volt más, mint a paprikás krumpli. Szerintem nincs is olyan család aki ne szeretné ezt a magyaros egyszerű, ám mégis nagyon finom ételt. Főleg így nyáron, amikor fejes salátával, vagy éppen uborkasalátával isteni finom. Persze bográcsban főzve mégis kicsit más, már a főzés hangulata is sokkal finomabbá teszi. Na, meg mitől is lenne rossz, amikor minden finomsággal tele van pakolva a bogrács. Most még arra is rászántam magam, hogy kenyeret süssek hozzá!!!! Így volt csak igazán finom, frissen sült, ropogós kenyérrel.






 Hozzávalók:

krumpli
füstölt szalonna
füstölt kolbász
virsli
vöröshagyma
fokhagyma
paradicsom
paprika
pirospaprika
Erős Pista
majoranna
bazsalikom
köménymag
olaj(vagy zsír)


A krumplit megpucolni és feldarabolni. A kolbászt és a virslit felkarikázni. A szalonnát vékony csíkokra vágni. A hagymát és a fokhagymát apró kockákra vágni, a paradicsomot és a paprikát felszeletelni.


A bográcsba egy kevés olajat vagy zsírt tenni,(én olajat tettem) majd rárakni a szalonnát és elkezdeni sütni. Amikor már kezd üveges lenni, hozzáadni a hagymát és kevergetve együtt párolni tovább. Ezután rátenni a paprikát és a paradicsomot, majd a kolbászt és tovább párolni. Végül megszórni pirospaprikával, majd beletenni a krumplit és jól összeforgatni. Ezután felönteni annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje. Ízlés szerint fűszerezni, majd félpuhára főzni. Ekkor beletenni a virslit, és puhára főzni.

Tálaláskor friss kenyeret, salátát kínálni mellé.

14 megjegyzés:

  1. Brutál finom lehet, nincs jobb egy kis bográcsolásnál

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kitettél magadért:))))És a kovászos ubit se felejts el,az is brutál jóóóó mellé:))))

    VálaszTörlés
  3. De imádom....mennyi fűszert tettél bele. Én nem szoktam ennyit, de meggyőztél!!!! :-)

    VálaszTörlés
  4. Imádjuk! Főleg bográcsban!

    VálaszTörlés
  5. Régen nem voltam itt. Már több mint egy hete nem volt gépem, meg az egészségem se volt jó. Most próbálom a lemaradást behozni. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a paprikás krumplit,de csak kolbász nélkül.puszi.

    VálaszTörlés
  7. Szuper kaja! Kérek szépen :)

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Ki is használjuk a jó időt amennyire csak lehet, és bográcsozunk.:)

    VálaszTörlés
  9. Niki!
    Köszi!! Igyekeztem!!!:))

    VálaszTörlés
  10. Andi!
    Én is imádom, és fűszermániás vagyok, de isteni íze volt.:)

    VálaszTörlés
  11. Dia!
    Szerintem nagyon sokan imádjuk!!!:))

    VálaszTörlés
  12. H.Mária!
    Nagyon örülök, hogy megint itt vagy.
    Jobbulást kívánok!!!!!:)

    VálaszTörlés
  13. Melli!
    Akkor neked csakis kizárólag krumplit fogok a tányérodra szedni!!!:)

    VálaszTörlés