2010. május 18., kedd

Spárgás omlett.


Ez az omlett lehet akár egy reggeli, vagy éppen egy egyszerű ebéd, de könnyed vacsoraként is megállja a helyét. Nincs vele sok macera és a spárgától, újhagymától a tetején a finom sajttól mégis egy kicsit más, mintha egy sima rántottát sütöttem volna. Szerencsére megint sikerült zöld spárgát vennem, igaz most párpercig előfőztem, mert féltem hogy a sütési idő kevés lesz ahhoz, hogy vaj puha legyen. A tetejére Godua sajtot reszeltem, mely remek ízt adott a különben is finom omlettnek. Bevallom én csak így magában ettem meg, de finom friss zsemlével, vagy illatozó frissen sült kenyérrel az igazi.




3 db tojás
pár db spárga
3 db újhagyma
1 dl tejszín
őrölt fehérbors
sajt
olívaolaj

A spárgáról eltávolítani a fás részeket, majd feldarabolni és enyhén sós vízben 2-3 percig előfőzni. Ekkor leszűrni és hideg vízzel leöblíteni, majd félretenni.
A tojásokat felverni, sóval borssal ízesíteni, majd hozzákeverni a tejszínt.
Az újhagymát vékonyan felkarikázni.
Egy serpenyőbe olajat hevíteni, majd rátenni a felkarikázott hagymát és kicsit párolni.
Ezután hozzáadni a spárgát összeforgatni és 1-2 percig még együtt párolni.
Végül óvatosan hozzáönteni a tejszínnel elkevert fűszerezett tojást és szép lassan készre sütni. (van aki lágyabbra és van aki keményebbre süti, én keményebben szeretem, de ez már ízlés dolga)
A tűzről levéve a tetejét reszelt sajttal jól megszórni.
Tálaláskor finom, friss péksüteményt kínálni hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Hát,nem mondom friss voltál!!!!!!!!
    De meg csinálom,csak félek hogy spárgát nem nagyon lehet kapni ami friss.
    A felét megkaphatom????köszi.

    VálaszTörlés
  2. Hű nyammi, még ebédre is bevállalnám, most azonnal :)))
    Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kis gusztusos! elfogadnám vacsira :)

    VálaszTörlés
  4. Melli!
    Természetesen megfelezem veled. Zöldségesnél azért általában frisset lehet kapni, de a multinál már nem biztos.:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Köszönöm!! Szerintem is még ebére is elkészíthető.:)

    VálaszTörlés
  6. Ami!
    Köszönöm!!! Vacsira is megtudtam volna enni, de csak egy almát engedélyeztem magamnak.:))

    VálaszTörlés