2010. május 27., csütörtök

Spenótleves pirított mandulával.


Egy nagyobb mennyiségű spenótot sikerült még lecsipkedni a feltépett szárról, így a mai ebédünk spenótleves volt. Már többféleképpen készítettem belőle levest, ezért megint valami új változatot találtam ki. Most krumplival főztem össze, és turmixolás előtt pirított mandulát adtam hozzá. A mandulától nagyon finom ízt kapott, a tejszíntől pedig egy krémes állagot. Tálaláskor még a tetejére szórtam a megmaradt mandulát, igaz magában a levesben is jól lehetett érezni a pici darabkákat. Aki szereti a spenótot, annak bátran merem ajánlani ezt a mandulás változatot is.


30 dk spenót
1 nagyobb krumpli
3 db újhagyma
1 gerezd fokhagyma

2 db húsleveskocka
2 dl tejszín
őrölt bors
5 dk mandula
olívaolaj
margarin

A hagymát vékonyan felszeletelni, a krumplit apró kockára vágni.
Egy edénybe olajat és egy pici margarint tenni és elkezdeni benne párolni a hagymát, majd hozzá adni a fokhagymát is. Ha már kellően üvegesre párolódott, hozzáadni a krumplit, megszórni sóval, őrölt borssal és jól összekeverni. Felönteni annyi vízzel, hogy jól ellepje és beletenni a húsleveskockát. Felforralni, majd addig főzni hogy a krumpli félpuha legyen. Ekkor beletenni a jól megmosott spenótot és puhára főzni.
Közben a mandulát állandó kevergetés mellett, mérsékelt lángon megpirítani.
A készre főtt levesbe beletenni a mandulát, majd botmixerrel pépesíteni.
Végül visszatenni a tűzhelyre és állandó keverés mellett, hozzáadni a tejszínt. Jól kiforralni, de főzni már nem kell.
Tálaláskor pirított mandulával megszórni.

10 megjegyzés:

  1. Hát ez csúcs lehet, úgy is spenót mániás vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Köszi nagyon a receptet és az ötletet!
    Azt hiszem a napokban el is készítem! :)

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Nagyon finom lett a mandulától, ha te is szereted a spenótot, ízleni fog ha elkészíted.:)

    VálaszTörlés
  4. Livi!
    De örülök hogy neked is tetszik a recept. Majd írd meg hogy ízlett-e.:)

    VálaszTörlés
  5. Gizi, ez szuper recept, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  6. Spenót leves,még soha nem ettem,csak főzeléket.
    De talán egyszer meglesz.fincsi lehet!!!!

    VálaszTörlés
  7. Én még nem ettem spenótot, de már vettem...

    VálaszTörlés
  8. Maimoni!
    Köszönöm! Én csak ajánlani tudom, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  9. Melli!
    Ez egy kicsit más mint a főzelék. Még van spenót a piacon, szerintem egy kis adaggal próbáld ki. Biztosan neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  10. Dia!
    Akkor jó úton haladsz afelé, hogy egyél is!!!:))

    VálaszTörlés