2012. február 23., csütörtök

Kelesztés nélküli kakaós csiga.




A kakaós csigát, eddig mindig élesztővel, kelesztett tésztából sütöttem.... Nem is olyan régen, aztán Barbinál megláttam egy sütőporos, kelesztés nélküli csigaváltozatot, amely abban is eltér a megszokott csigatésztától, hogy még túró is került bele. Akkor el is mentettem a receptet, aztán szépen meg is feledkeztem róla. Tegnap aztán megint szembetaláltam magam ezzel a remek, és gyorsan elkészíthető kakaós csigával, méghozzá Gabriellánál. Mivel ma gombalevest főztem, gondoltam másodiknak éppen megfelelő lesz ez a csiga. A tésztája a túrótól könnyű,  puha lett, és mivel sütőpor került bele, így még keleszteni sem kellett. Nagy előnye a kelesztett tésztával szemben, hogy bő fél óra alatt összeállítható, megsüthető, és már tálalhatjuk is a frissen kisült, illatozó kakaós csigákat. Langyosan pedig, egyszerűen nem lehet ellenállni neki, annyira kínálja magát. Kínálhatjuk egy finom leves mellé második fogásként, vagy éppen reggelire, esetleg vacsorára egy pohár tej, vagy kakaó társaságában. Főként kevés idővel rendelkező háziasszonyok figyelmébe ajánlanám.





Hozzávalók 14-16 db csigához:

25 dkg túró
25 dkg liszt
0,5 dl tej
5 ek olaj
csipet só
1/2 cs sütőpor
10 dkg porcukor (v. édesítőszer)
2 cs vaníliás cukor


Töltelék hozzávalói:

1-2 ek olaj a tészta lekenéséhez
2 ek kakaó (lehet több is)
10 dkg porcukor (v. ízlés szerint)
1 cs vaníliás cukor





Egy tálba tegyük bele a túrót, a vaníliás cukrot, és a porcukrot, és robotgéppel kezdjük el összekeverni, majd állandó keverés mellett, fokozatosan öntsük hozzá a tejet, és az olajat is.

Ezután szitáljuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet, gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, majd lisztezett felületen nyújtsuk ki vékonyra a tésztát, és kenjük le az olajjal.

Az ízlés szerinti mennyiségű  kakaót keverjük össze a porcukorral, és a vaníliás cukorral, majd egyenletesen szórjuk rá az olajjal lekent tészta tetejét. (Én Nesquik kakaóval szórtam meg így cukrot már nem kevertem hozzá, csak a vaníliás cukrot)

Ezután tekerjük fel a tésztát, (mint a bejglit)  majd kb. 2 cm-es csigákra daraboljuk fel.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb, helyezzük rá a csigákat.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten kb. 20 perc alatt süssük készre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 18 percig sütöttem)

Tálalás előtt a langyosra hűlt csigákat ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd úgy kínáljuk.

30 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a túrós olajos tésztát. Helyesek nálad is a csigák! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra köszönöm!!! Ezután többször megfogom sütni, mert nagyon ízlett.:)

      Törlés
  2. Azt hiszem lassan nekem is el kellene készítenem...:) Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla köszönöm, és ne várakozzál vele sokáig, mert nemcsak gyorsan elkészül, de nagyon finom.:)

      Törlés
  3. Ez a csiga mit meg nem ért már!! Gesztenye olyat adott nekünk, hogy ezt emlegeti mindenki, pedig nem is most volt, hogy felrakta! :))) Nagyon szépségesek lettek nálad is, már el sem tudnám nélküle képzelni az itthoni étlapot! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi köszönöm!!! Nálunk is felkerült a rendszeresen elkészítendők közé.:)

      Törlés
  4. Én dagasztáshoz is szoktam túrót tenni a tésztába, csak jót tud vele (az állagával)tenni! Gyorsan, finomat a mai kor szellemében :D Finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska köszi az ötletet, legközelebb kipróbálom a kelesztett tésztába is a túrót. Azért tetszik nagyon a recept, mert tényleg gyorsan elkészül.:)

      Törlés
  5. Nagyon klassz recept, kleeszteni nem szeretek, így nekem való.:)
    Vajon az olaj helyett olvasztott vajjal lehet próbálkozni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika szerintem nyugodtan próbáld ki olvasztott vajjal. Attól még finomabbnak kell hogy legyen a tésztája.

      Törlés
    2. Köszi a választ, biztosan kipróbálom, reményeim szerint a hétvégén! Kedvencem a kakós csiga!:)

      Törlés
    3. Biztosan nagyon finom lesz a vajjal, majd megyek és meglesem Nálad.:)

      Törlés
  6. Elvittem egyet, s ha már senki sem látja gyorsan beleharapok egy nagyot :) Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém akár kettőt-hármat..... is elvihetsz belőle!!!! :)

      Törlés
  7. Gyönyörűek lettek a csigáid! Biztos nálunk is befalnák a fiúk, na majd meglátom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. María köszönöm!!! Nálad a fiúknak egy adag még kevés is lenne. Lepjed meg őket, biztosan örülnek majd neki.:)

      Törlés
  8. Imádom az első képedet ennél a bejegyzésnél, de az utolsót is, ahol három darab egymásra van rakva... Szuper lett nálad is - annyira ízlik nekem ez a csiga, hogy most a tiedből is megbírnék enni jó párat. :))
    Köszönöm szépen, hogy megemlítettél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella nagyon köszönöm!!! Természetes, hogy megemlítettelek, hiszen Nálad is megcsodáltam. Nyugodtan kóstold csak végig!!:))

      Törlés
  9. Mindenütt ezek a csiguszok kacsingatnak rám, már nem sokáig tudok ellenállni. Nagyon szuper a recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel én is így voltam, már nem tudtam ellenállni, és milyen jó hogy megsütöttem, mert nagyon finom. Te se halogassad sokáig.:)

      Törlés
  10. Most már tényleg meg kellene sütnöm! Annyira guszta nálad is! :o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti köszönöm, és sütésre fel!!! Ahogy ismerlek, szerintem szombaton reggel, már ott fog illatozni az reggelinél az asztalodon.:)

      Törlés
  11. Gyönyörüek a csigáid Gizi! Kelesztés nélküli? Hát ez szenzációs. Én még kakaóval nem készitettem, csak fahéjjal. Nagyon finomnak néznek ki, persze, és a fotók is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth nagyon köszönöm!! Bizony ezt a csigát nem kell keleszteni, és gyorsan elkészül. Nyugodtan süssed meg fahéjjal megszórva, úgy is nagyon finom lesz. Nálunk csak én szeretem a fahéjasat, na meg a fahéjas palacsinta is nagy kedvencem.:)

      Törlés
  12. Nagyon tetszik ez a recept! Guszták a csigák, szeretjük is, de nincs mindig időm a kelesztett változatot megcsinálni. Ezt okvetlenül kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  13. Szemi, köszönöm!! Nyugodtan próbáld ki, és biztosan Nálad is nagy kedvenc lesz. Nekem is jobban tetszik mint a kelesztet, és finomnak éppen olyan finom.:)

    VálaszTörlés
  14. Fontos, h robotgéppel keverjem ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalában nem fontos!!! Nyugodtan összekeverheted kézi habverővel, vagy éppen fakanállal is a végeredmény ugyan az lesz.

      Törlés
  15. Gond ha a túró helyett tejföllel készítem el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Renáta! Igen gond, mert a tejföltől egy lágy, nyújthatatlan tésztát fogsz kapni.

      Törlés