2012. április 18., szerda

Medvehagymás túrógombóc.




 Túrógombóc kicsit másképpen, vagyis sós változatban. Eddig a túrógombócot mindig zsemlemorzsába beleforgatva, tejföllel megcsorgatva, és porcukorral megszórva ettük, vagy eperrel a közepén, esetleg sült cseresznyével, de sós változatban még nem. Aztán nemrégiben Zitusnál találkoztam a spenótos-túrógombóccal, és akkor el is döntöttem, hogy legközelebb én is elkészítem majd. A spenót viszont szerintem ebbe a hidegbe, éppen azon gondolkodik, hogy visszabújik a földbe, mert az istenért nem akar megnőni. Ekkor jött az ötlet, hogy spenót helyett, miért is ne készíthetném el medvehagymával. A medvehagyma szerencsére  még beszerezhető, kedvenc zöldségesemnek köszönhetően, és mivel szeretem minél többféleképpen elkészíteni, így már neki is álltam a gombócok készítésének. A túrógombócot az eredeti hozzávalókból, a hozzáadott apróra vágott medvehagymával gyúrtam össze, majd rövid pihentetés után főztem ki. A medvehagymának köszönhetően nemcsak finomak, de szép zöldek is lettek. Mivel ez egy sós gombóc, így nem forgattam bele zsemlemorzsába, hanem tálaláskor a gombócok tetejét tejföllel csorgattam meg. Nekünk medvehagymával is nagyon ízlett, de azért a spenótos változatot is kifogom próbálni. (már ha a spenót végre összekapja magát, és növekedésnek indul)






Hozzávalók:

25 dkg túró
10 dkg búzadara
1 ek liszt
1 db tojás
8-10 levél medvehagyma
só (ízlés szerint)
őrölt fehérbors(ízlés szerint)





A túrót villával törjük össze, majd adjuk hozzá a búzadarát, a lisztet, a tojást, az apróra felvágott medvehagymát, és ízlés szerint sózzuk, és szórjuk meg őrölt borssal.

Ezután dolgozzuk össze a hozzávalókat, majd a masszát kb. 30 percig pihentessük, hogy a búzadara kicsit magába szívja a nedvességet.

A pihentetett masszából, vizes kézzel formázzunk diónyi  gombócokat, majd enyhén sós, forrásba lévő vízbe óvatosan tegyük bele.

Várjuk meg míg feljönnek a gombócok a víz tetejére, mérsékeljük a hőfokot, majd kb. 5 percig főzzük. (kóstolással ellenőrizzük hogy megfőtt-e a gombóc)

A megfőtt gombócokat szűrőkanállal szedjük ki a főzővízből, majd alaposan csepegtessük le, tegyük egy tálba, majd rögtön tálaljuk. (ha nem tálaljuk rögtön, akkor a tál tetejét fedjük le, és tartsuk melegen a gombócokat tálalásig)

Tálaláskor a gombócokat ízlés szerint csorgassuk meg tejföllel. (Én a tejfölt egy kevés sóval simára kevertem, és úgy csorgattam a gombócokra.)

 

22 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehet, Én már csináltam olyat,hogy ricotta-spenót gombócnak, finom volt. Amúgy már jöhetne a tavasz itt is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszönöm!! A spenótos-ricottás változatot szerettem volna elkészíteni, de még túl kicsi a spenót. Ma már jobb idő van, reméljük itt az igazi tavasz.:)

      Törlés
  2. Nagyon kreatív megoldás!! Adtál egy jó tippet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nyugodtan próbáld ki, biztosan Neked is ízleni fog.:)

      Törlés
  3. Spenótosat már kóstoltam, na de medvehagymásat, nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, én meg még a spenótosat nem kóstoltam, de hamarosan pótolni fogom.

      Törlés
  4. Huhh,medvehagymával is isteni lehetett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zitus, bizony az!!! Egy próbát mindenképpen megér.:)

      Törlés
  5. Szuper ötleted volt Gizike! Sósan én sem kostoltam de gondolom ízletes.
    Én még köretként is tálalnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, köszönöm. Jó ötlet a köretnek tálalni!!!:)

      Törlés
  6. Micsoda ötlet! Nagyon fincsi lehetett. Megkóstolnám szívesen a sós gombócot is. És édeset is, akár mivel. Most rögtön:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, szívesen küldöm a kóstolókat, finom a sós is, és a töltött édes változat is.:)

      Törlés
  7. Jöttem egy kis turógombóc maradékot enni, ha egyáltalán maradt még ?
    Úgy látom, Nálad is medvehagyma dömping van. Kár, hogy lassan lecseng a friss medvehagyma, mert nekem is még sok-sok tervem lett volna vele, de nem győzünk annyit enni ! Nagyon gusztusosak !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém, Neked természetesen még jut a gombócból. Idén kevesebbet főztem belőle, mert valahogy az epém(ami nincs) tiltakozik, ha túl sokat eszek egyszerre. Na de azért ma is vettem még egy csomaggal, most agyalok, mit is készítsek belőle.:))

      Törlés
  8. Mivel a tútót nemcsak édesen, de sósan is lehet enni, szerintem passzol hozzá akár a spenót, akár a medvehagyma. Jó recept:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. krinsz, finom volt sósan is, csak mi eddig az édes változathoz voltunk hozzászokva.

      Törlés
  9. Spenóttal már én is ettem, nagyon finom volt. Hagymával még nem. Egy sajtmártással el tudom képzelni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, sajtmártással én is eltudtam volna képzelni, mert biztosan nagyon finom. Most így egyszerűbb, na meg talán kalóriaszegényebb volt.:)

      Törlés
  10. Hmmm... ez nagyon jónak tűnik... :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finom lehet :) Képzeld vettem hét elején medvehagymát ki akartam próbálni a juhtúrós csigádat, kiraktam a teraszra hogy majd megmosom, mire visszamentem a mamám odaadta a nyulaknak. Azt hittem sírva fakadok :) De ebben a gombócban is szívesen megenném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓÓÓÓ Viki, erre nem is lehet semmit mondani, eltudom képzelni milyen pipa voltál. Viszont legalább a nyusziknak adta, nem pedig szemetesbe végezte.:( Biztosan sikerül még venned és kipróbálhatod Te is.Nagyon finom.

      Törlés