2012. április 5., csütörtök

Narancsos mascarponekrém.




Húsvétkor a nagy sonkaevészet után én már semmiképpen nem vágyakozom, még valami tömény krémes süteményre. Így aztán a karácsonyi előtti nagy sütkérezéssel ellentétben ilyenkor csakis kizárólag sós ropogtatni valót,  az elmaradhatatlan kalácsot, és tiramisut vagyok hajlandó készíteni. Vagyis idén kicsit bővítem a kínálatot, és még felkerül a listára ez a finom-krémes-habos, és főként narancsos pohárkrém is. Az ötletet egy újságból lestem el, vagyis ott citrommal készült, én lecseréltem narancsra. Az eredeti receptben nyers tojássárgával volt kikeverve a krém, melyet én mindenképpen kihagytam volna, még ha a tojás ára nem lenne csillagászati is, és inkább keményre vert tejszínhabbal pótoltam. Így aztán már egyáltalán nem hasonlít az újságban látott recepthez, viszont nagyon-nagyon finom. Nem mellesleg pedig igen gyorsan elkészíthető desszert, melynek egyszerűen nem lehet ellenállni.







Hozzávalók 4-6 adaghoz:

25 dkg mascarpone
2-3 dl Hulala (v. habtejszín)
4 db narancs
porcukor
2 cs vaníliás cukor




A mascarponét egy tálba tenni, majd hozzáadni a vaníliás cukrot, ízlés szerint porcukrot, egy narancs reszelt héját és levét, és fakanállal jó habosra keverni.

A többi narancsot megpucolni, a fehér részét teljesen eltávolítani, majd gerezdekre szedni, és kisebb darabokra felvágni.
Ezután óvatosan a mascarpone krémhez keverni.

A Hulalát (v. habtejszínt) kemény habbá verni, majd apránként szintén óvatosan összeforgatni a narancsos-mascarponekrémmel. Amennyiben rögtön nem tálaljuk, akkor hűtőbe tenni az elkészült krémet.

Tálalás előtt poharakba kanalazni, majd a tetejére narancshéjat reszelni, és narancskarikával díszíteni.

18 megjegyzés:

  1. Brutál jól néz ki:) Fincsi, könnyű édesség. Szeretem az ilyeneket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krinsz köszönöm,és nem csak jól néz ki, de mennyei finom is.:))

      Törlés
  2. Azta de jól hangzik! Micsoda kényeztető fotók! Nagyon kéne egy tégely most! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti köszi, és már küldök is egy tégelyt.:))

      Törlés
  3. Nagyon kellemes, igazi kényeztető desszert!!!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a pohárkrémeket! Mostanában én is azokat csináltam. Van egy anyóstól kapott csodás narancskrém receptem, de még nem volt időm felrakni. A tiédet megjegyzem, mert gyorsabb elkészíteni és biztosan nagyon finom!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi nagyon kíváncsi lennék a Te receptedre, biztosan az is finom, és szívesen kipróbálnám. Gyorsan elkészült, és pillanatok alatt el is fogyott, érdemes kipróbálni. Szerintem eperrel elkészítve, szép Pink lenne a színe, és Anna imádná.:)

      Törlés
  5. Igazán remekül hangzik és én is nagyon szeretem az ilyen krémeket.Most még vágyom a sütikre, de lehet, hogy húsvétra már besokallok:) Békés, boldog ünnepet kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erzsike köszönöm. A süteményre én is vágyom, de a sonka és a saláták után már nekem túl sok lenne, ez a pohárkrém pedig édes is, habos is.:)
      Nektek is kellemes húsvétot kívánok!!

      Törlés
  6. Gizike, a narancsos mascarpone krém nagyon de nagyon megfelel egy Husvéti ebéd után amikor már egy falatot sem tudunk enni. A pehej könnyü krém perfekt egy deszertnek egy nagy vagy kicsi ebéd után!
    Boldog Husvétot kivánok, szeretettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, tegnap elkészült a pohárkrém és éppen elégnek bizonyult a sonka és a saláták után.
      Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!!

      Törlés
  7. Tetszik nekem ez a krém. biztos, kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, biztosan nem fogsz csalódni benne.:)

      Törlés
  8. Válaszok
    1. :))) jó is volt, ütős is volt, kár hogy már elfogyott!!!

      Törlés
  9. Pont mascarponés édesség-receptet kerestem, ráadásul narancs is van itthon, meg fogom csinálni! Én tojásfehérje-habbal akarom elkészíteni; szerinted mennyi kell hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, szerintem 3-4 tojásfehérjét nyugodtan hozzátehetsz. Szerintem cukorral verjed fel, hogy jó kemény habot kapjál. Kérlek majd írjad meg, hogy milyen lett azzal a habbal.

      Törlés