2012. április 29., vasárnap

Karamellás-morzsás körte.



Ezen a hosszú hétvégén az időjárásra nem lehet panaszunk, szikrázóan süt a nap, igaz ezzel együtt rekkenő meleg van, így persze mindenki kedvére napozhat, kirándulhat, vagy éppen a strandon töltheti a napot. Egy remek program után, pedig biztosan jólesik mindenkinek egy gyorsan elkészíthető, finom desszert. Én nagyon szeretem a különböző gyümölcsöket vajas morzsával megszórni, és rövid idő alatt készre sütni. Most éppen két szép piros Vilmos-körte várakozott a gyümölcsöskosárba, így egy finom vajkaramellel kicsit megbolondítva, na és persze a vajas morzsával megszórva, készült el a délutáni desszert. Már sütés közben mennyei illatok terjengtek a konyhába, és alig vártam hogy megkóstolhassam. Nem kellett csalódnom, mert nem csak az illata volt mennyei, de az íze is. Magában is nagyon finom lett volna, de én még készítettem hozzá egy adag vanília sodót, melyet aztán tálalás előtt a tetejére csorgattam. Ezek után mit is mondhatnék, csakis annyit, hogy pár perc múlva már egy morzsa sem maradt sem a poharakba, de még a jénaitálba sem.







 Morzsa hozzávalói:

 10 dkg liszt
7 dkg vaj
1 mk sütőpor
1 cs vaníliás cukor


Karamellizált körte hozzávalói:

5 dkg vaj
4 ek barna cukor
1 dl tejszín
2 db körte
citromlé






A körtéket meghámozni, majd kisebb darabokra felvágni. Ezután citromlével megcsepegtetni, hogy felhasználásig ne barnuljon meg.

Egy serpenyőbe felolvasztani a vajat, majd hozzáadni a barna cukrot, és elkezdeni karamellizálni. Amikor már szép aranybarna színt kapott, levenni a tűzről és állandó keverés mellett hozzáönteni a tejszínt. (lehet lesznek benne kisebb megkeményedett darabkák, de ez a továbbfőzés során újra folyóssá válik)
Ezután visszatenni a tűzre és szép lassan, kevergetve néhány percig továbbfőzni hogy kissé besűrűsödjön. Ekkor hozzáadni a kisebb darabokra felvágott körtét, és óvatosan összekeverni, majd pár perc alatt félpuhára főzni.
Végül egy jénaitálba átönteni a karamelles körte keverékét.

A lisztet összekeverni a sütőporral, a vaníliás cukorral, majd hozzáadni a hideg vajat, és az ujjunkkal  összemorzsolni. (darabos, morzsalékos legyen)
A jénaiba lévő karamelles körte tetejére rászórni a vajas-lisztes morzsalékot, hogy teljesen befedje.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes hőfokon, 20-25 perc alatt készre sütni. A sütőből kivéve kicsit hűlni hagyni.

Tálalás előtt poharakba kanalazni, majd ízlés szerinti öntettel kínálni. Én vanília sodót készítettem, és azt csorgattam a tetejére.

Fogyaszthatjuk akár langyosan, akár lehűtve, mindkét változatban nagyon finom.


9 megjegyzés:

  1. nagyon jól néz ki....ki kell próbálni... :)

    VálaszTörlés
  2. Egy finom, gyorsan elkészíthető desszert! Mentem és kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  3. A vanília és karamell tökéletes párosítás, én is imádtam volna, amúgy is rajongok a sárga krémes süteményekért!! Nem gondoltam, hogy a vajas linzertészta ennyi mindenre jó! Ki fogom próbálni!! :)

    VálaszTörlés
  4. Szuper kívánatos! Sosem próbáltam még ilyen morzsás sütit, de fogok, mert itt nagyon népszerűek az úgynevezett crumble-ek.
    Jó nektek, hogy napozhatok, strandolhattok. Már el is felejtettem milyen amikor rövidnadrágban, pólóban lehet járni:(

    VálaszTörlés
  5. ohhh....un postre delicioso me encanta su combinación ,una crumble muy completa,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  6. Igen jól néz ki! Nagyon csábos pohár desszert! :o)

    VálaszTörlés
  7. De finom lehet, sajnos nálunk ilyenkor csillagászati ára van a körtének:)

    VálaszTörlés
  8. Jaj Gizi, már megint milyen jót készítettél, nagyon jól jönne...:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.
    Először azt gondoltam, hogy esetleg túl édes lesz a karamelltől, de szerencsére tévedtem. Nagyon finom volt, főleg a vaníliasodóval. Habár fagyival is eltudtam volna képzelni.:)

    VálaszTörlés