2012. április 14., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Töltött csirkecomb rizzsel és tejszínes gombával.




Megint itt a hétvége, és az időjárás szokásához híven megint csak  igen borongós, hűvös. Így aztán a hétvégére ajánlott recept is egy kicsit időigényesebb. Néhány héttel ezelőtt szintén a hűvös hétvégének köszönhetően készítettem el ezt a töltött csirkecombot, és nagyon finomra sikeredett. Ilyen vacak időben, szívesebben tartózkodom a lakásba, és a hétvégi ebéd elkészítésére is több időt szánok. Na és bevallom, még a sütő melegét is kellemesnek találtam akkor is. A kedvenc hentesüzletembe nagyon szép, és jó nagy csirkecombokat sikerült beszereznem, így mindenképpen a sütőbe szerettem volna megsütni. Aztán úgy döntöttem, hogy készítek egy gombás-csirkemájas tölteléket és azzal töltöttem meg. A töltött combok bőrét a tepsibe helyezés után puha vajjal alaposan megkentem, ettől szép pirosra, ropogósra sültek. Megtöltve aztán  nem csak kiadósabb, de sokkal ízletesebbek is lettek a combok.  Köretnek rizst, és a tejszínes gombát készítettem, de krumplipürével, vagy éppen egy finom salátával is kínálhatjuk.





Hozzávalók:

3 db csirkecomb
4-5 db gomba
3-4 db csirkemáj
1 db vöröshagyma (kisebb)
petrezselyemzöld
1 ek zsemlemorzsa
őrölt bors
szerecsendió
1.5 dl fehérbor
vaj

A combokat besózni, megszórni őrölt fehér borssal, majd kicsit állni hagyni, hogy az ízek jól átjárják.
Közben ellehet készíteni a tölteléket.

A vöröshagymát és a petrezselyemzöldet jó apróra összevágni. A gombát és a csirkemájat szintén kisebb darabokra felvágni.

Egy serpenyőbe vajat hevíteni, majd hozzáadni az apróra felvágott vöröshagymát, és üvegesre párolni. Ezután hozzáadni a feldarabolt gombát, sózni, megszórni a fűszerekkel, és addig párolni, még a leve teljesen elpárolog. Ekkor hozzáadni az apró darabokra vágott csirkemájat, megszórni a petrezselyemzölddel, és pár percig sütni. Ezután hozzáadni a zsemlemorzsát és jól összekeverni, hogy felszívja a még esetleges zsiradékot. Végül levenni a tűzről, és teljesen kihűteni.

A teljesen kihűtött tölteléket a combok bőre alá tölteni, majd hústűvel lezárni a nyílást, hogy sütés közben a töltelék nehogy kifolyjon.

Egy tepsit kikenni vajjal, majd egymásmellé tenni a megtöltött combokat. Ezután mindegyik bőrét jól megkenni lágy vajjal, majd aláönteni a bort, és a tepsit lefedni alufóliával.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes lángon kb. egy óra alatt puhára párolni. Ezután levenni az alufóliát, és a combokat szép pirosra sütni.

Tálaláskor ízlés szerint rizst, krumplipürét, esetleg salátát kínálhatunk hozzá. Én rizzsel, és tejszínes gombával tálaltam.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos! Most valahogy elvagyok telte, így elég lenne nekem csak a gomba és a rizs! Számíthatok rá?:-)

    VálaszTörlés
  2. Isteni menü :) Nagyon finom lehetett, én is gombát csináltam ma de ezzel a combival még tudnék enni kicsit :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon rég ettem ilyen tölött combot, de nagyon szeretem! Jó ötlet. Itt is hideg van sajnos:)

    VálaszTörlés
  4. Un pollo dorado y setas es lo más exquisito y tentador un menú que comería todos los días,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom ajánlat, Gizike. Gyönyörü arany barna szin, és ropogós a bőre. A töltelék annyira finom, hogy szivesen egész csirkében tölteném meg!

    Már azt hittem hogy rossz cimre küldtem az e-mail levelet. Örvendek hogy megkaptad.
    Puszillak,

    VálaszTörlés
  6. Elfogadnám hétvégére én is:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm mindenkinek!!! Nagyon finom ez az egyszerű töltelék a comb bőre alatt, nyugodtam merem ajánlani. :)

    VálaszTörlés