2012. április 12., csütörtök

Almás rétes filotésztából.




Még márciusban sütöttem  vargabélest, és akkor nem készen vásároltam meg a réteslapokat, hanem saját magam készítettem el hozzá a filotésztát. Akkor megígértem, hogy hamarosan a receptet is megosztom, és most végre el is érkezett az idő. Természetesen megint  Michel Roux  "tészta varázs" című könyvében szereplő recept segítségével készült el ez a remek tészta. Bevallom, először kicsit félve álltam neki, de mivel szeretném a "mester" által ajánlott összes tésztát kipróbálni, (már csak egy-kettő van hátra) így bármennyire is óckodtam tőle, a végén csak belevágtam. Végül nem bántam meg, mert sokkal egyszerűbb elkészíteni, és dolgozni ezzel a tésztával, mint azt valaha is gondoltam. Jó, azért nem mondom hogy ezután mindig saját magam készítem majd el a rétestészta eme változatát, de mivel van még néhány recept a könyvben, így lesz rá  alkalmam  többször is megsütni. Ez is egyfajta rétestészta, igaz kicsit vastagabb marad a nyújtás, és a sütés során, de ennek következtében dolgozni is sokkal könnyebb vele, mint a rétestésztával. Egy próbát mindenképpen megér, így mindenkinek bátran merem ajánlani.






 Hozzávalók 4 db réteshez:

20 dkg liszt
2 g só
145 ml víz
 15 ml olivaolaj
kukoricaliszt a nyújtáshoz

A lisztet, a sót, és a vizet robotgéppel összekeverni. Amikor a tészta már kezd összeállni, kisebb fokozatra kapcsolni a robotgépet, majd vékony sugárban belecsorgatni az olívaolajat. Pár perc után leállítani a gépet, majd spatulával leszedni a tál oldalára ragadt tésztát. Ezután közepes fokozaton 3-4 percig tovább dagasztani, hogy egy lágyabb, sima tésztát kapjunk.

A tésztát ezután munkafelületre helyezni, majd kicsit átgyúrni, és négy részre osztva, gombóccá formálni. (közben kukoricaliszttel többször megszórni a felületet)
Kukoricaliszttel megszórt tálcára helyezni a tésztagombócokat, majd folpack fóliával lefedni, és legalább 2 órára a hűtőbe tenni, pihentetni.

A pihentetett tésztát egyesével kukoricaliszttel jól megszórt felületre tenni, majd sodrófával, kb. 0,5 mm vastagságúra kinyújtani. Ezután nedves konyharuhára helyezni, majd megszórni a töltelékkel.





Töltelék:

alma
mazsola
cukor
őrölt fahéj
citromlé
vaníliás cukor

Az almát meghámozni, négybe vágni, majd kb. 2 mm vastagra felszeletelni. Ezután egy tálba tenni, majd citromlével megcsepegtetni. Megszórni ízlés szerint kristálycukorral, őrölt fahéjjal, és hozzákeverni a mazsolát is. 10-15 percig állni hagyni, hogy az ízek összeérjenek.

A konyharuhára helyezett filotésztára ráteríteni a lecsepegtetett almás-tölteléket, majd a két oldalát behajtani, és a konyharuha segítségével feltekerni.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb, ráhelyezni a feltekert réteseket.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes hőmérsékleten kb. 30 perc alatt aranyszínűre sütni. 
A sütőből kivéve, teljesen kihűteni.

Tálalás előtt porcukorral megszórni, majd éles késsel, ízlés szerint felszeletelni.

21 megjegyzés:

  1. Azt a betyár mindenségit, ez igen!!! Ezt a részt én mindig rettegve átlapoztam, miszerint kizárt, hogy ez nekem menne :-)

    Hát a látvány önmagáért beszél, gyönyörűek a rétesek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, nagyon köszönöm!!! Bevallom én is féltem tőle, de mindenképpen szerettem volna kipróbálni, és örülök hogy megtettem. Nyugodtan próbáld ki, meglátod sikerülni fog!!:)

      Törlés
  2. Naaagyon klassz! Isteni a töltelék, csak a mazsolát nem szeretem, de hát az kihagyható :)))) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, köszönöm!! Egyszerű a töltelék, de nagyon finom volt. Mazsolával is, de akár nélküle is megsüthető.:)

      Törlés
  3. Eszméletlenül jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  4. Rég jártam itt, de nagyon kedvemre valót készítettél megint. Pont a napokban gondoltam rá, hogy rétest kéne csinálni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, nyugodtan próbáld ki ezt a receptet, könnyebb vele dolgozni, mint a másik rétestésztával.

      Törlés
  5. Szuperül néz ki, tuti megenném most azonnal:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Veruss, nagyon köszönöm!! Jólesik a dicséret egy profi réteskészítőtől.

      Törlés
  6. Te nagyon ügyes vagy, már végigpróbáltad a könyv receptjeit, én is megkaptam a könyvet a héten, igyekszem én is kipróbálni a tésztákat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati még van hátra kipróbálatlan recept, de igyekszem kipróbálni mindet. Biztosan Te is sok finomságot sütsz majd a könyv segítségével. Nekem nagyon tetszik az összes recept.:)

      Törlés
  7. Tényleg nagyon ügyes vagy!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta! Így olvasva nem nehéz a tészta elkészítése...Nem lyukad nyújtás közben? Hasonló mint a húzott házi rétes, habár ahhoz zsír kell...De minden esetre ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, köszönöm!! Nem lyukad ki, sőt még egy kicsit húzni is lehet. Más a tészta állaga, így könnyű vele dolgozni, és a kukoricaliszt nagyon jó a szóráshoz. Nyugodtan próbáld ki.

      Törlés
  9. Pompás töltelék! Remek lett a tészta :-)

    VálaszTörlés
  10. Azt hiszem, ez nekem nagyon-nagyon ízlene, és milyen jól mutat! Olyan ügyes vagy a réteslapokat illetően (is). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, köszönöm!! Nyugodtan próbáld ki, Te olyan profi vagy a kelt tészták készítésében, formázásában, hogy ez a rétes sem fog gondot okozni.:)

      Törlés