2010. május 3., hétfő

Spárgakrémleves


Végre itt van a spárgaszezon és szerencsére a zöldségesnél idén már sikerül beszereznem. (eddig ez sajnos nem így volt) A zöld változatát jobban szeretem mert az zsengébb, de most csak fehéret kaptam. Mivel ennek is nagyon megörültem, így gondolkodás nélkül a kosaramba került. Egy finom krémlevest készítettem belőle és feltétnek bacont sütöttem hozzá, jó ropogósra.

1 cs spárga
1 db krumpli
1 db vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk liszt
kakukkfű
1 db húsleveskocka
diónyi margarin

őrölt bors
curry
1/2 citrom leve
2 dl tejszín

A spárga vastagabb részét vékonyan meghámozni, majd feldarabolni. A hagymát és a krumplit felkockázni.

Egy edénybe a feltenni főni a spárgát, a hagymát, a krumplit és az ízlés szerinti mennyiségű fűszereket. Belefacsarni a fél citrom levét(ízlés szerint lehet többet is) és beletenni a diónyi margarint is. Annyi vizet önteni rá, hogy jól ellepje a hozzávalókat. Kb. 30 perc alatt puhára főzni, majd leturmixolni. (én még turmixolás után szűrőn átszűrtem, nehogy maradjon benne szálkás rész)

A lisztet a tejszínnel simára keverni, majd a állandó keverés mellet a forrásban lévő leveshez önteni. Jól kiforralni, de főzni már nem kell.
Tálaláskor lehet mellé sült bacont kínálni, nagyon finom lesz együtt a két íz.

9 megjegyzés:

  1. Hűűű baconnal isteni lehetett

    VálaszTörlés
  2. Én is azt mondom hűűűűűűű;oPPPP

    VálaszTörlés
  3. Szerintem én még életemben nem ettem spárgát, csak azt nem tudom, hogy miért....Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a spárgakrémleves leves!Gizi, köszönöm a recept.
    Üdvözlettel,
    Maya

    VálaszTörlés
  5. Szia Gizi,
    Szép jó reggelt kívánok neked... puszi

    VálaszTörlés
  6. Bianka! Niki!
    Bizony baconnal nagyon finom volt, és így kicsit húsosnak mondhattam.:)))

    VálaszTörlés
  7. Andi!
    Köszönöm!! Ha még nem ettél, akkor tessék gyorsan bepótolni. biztos vagyok benne, hogy neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  8. Maya!

    Ich mag es. Vielen Dank für Ihren Besuch.

    Willkommen: Gizi

    VálaszTörlés
  9. Szia Réka!
    Szép napot kívánok!!!puszi

    VálaszTörlés