2010. május 24., hétfő

Pestos-sajtos csirkemell.


Csodálatos napsütéses napra ébredtünk ma, és nekem semmi kedvem nem volt órákat tölteni a konyhában a tűzhely mellett állva. Persze azért valamit enni kell, így egy gyors ebédet dobtam össze. Mindenképpen csirkemellből kellett valamit kihozni, mert azt már az este kivettem a fagyasztóból. A hűtő feltérképezése következett és mivel előkerült a pesto, paradicsom és egy párszelet füstölt sajt, már adott is volt a pestos-sajtos csirkemellhez minden hozzávaló. Petrezselymes újkrumplit készítettem hozzá, amely szintén gyorsan elkészült. Így bő félóra alatt az ebédet már tálalhattam is. Most irány az udvar és már élvezhetem is tovább a simogató napsütést.

2 db filézett csirkemell
bazsalikomos-olívás pesto
szeletelt füstölt sajt
paradicsom

őrölt fehérbors
olívaolaj

A melleket óvatosan egy hegyes késsel felszúrni. Mindkét oldalát sózni és megszórni őrölt fehérborssal. A felszúrt üregbe beletölteni a pestot és egy hústűvel lezárni a rést, hogy sütés közben ne tudjon kifolyni. Kívülről egy kicsit bekenni a maradék pestoval.
Egy olajjal kikent tepsibe egymás mellé helyezni a melleket, majd mindegyik tetejére sajtszeleteket tenni. Ezután paradicsomot karikázni rá. Végül a tetejét olívaolajjal meglocsolni.
Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 30 perc alatt készre sütni.
Tálaláskor petrezselymes krumplit, rizst vagy egy könnyű salátát kínálhatunk hozzá.

4 megjegyzés: