2010. május 6., csütörtök

Pikáns hústekercs


Nem is olyan régen készítette ezt a hústekercset Yasmine. Már akkor rögtön elhatároztam, hogy én is elfogom készíteni. Nem is vártam vele tovább, ma ebédre nálunk is az asztalra került. Igaz egy kis változtatással, de alapjában véve nem voltak ezek olyan nagy változtatások. Yasminnál nyomon lehet követni az egyes készítési fázisokat, így én ettől most eltekintek. Az első eltérés, hogy nekem nem volt türelmem ahhoz, hogy cérnával tekergessem össze a hústekercseket, inkább két hústűvel szúrtam át. Így is szép tekercsek lettek. A másik amit még változtattam, én tepsiben sütöttem és bort is használtam a pároláshoz. Ez persze csak még ízletesebbé tette a húst. Hármadik változtatás, én sűrű szaftot készítettem, igaz a lisztből kevesebbet tettem bele mint az eredeti receptben szerepelt. A végeredmény pedig egy nagyon finom szaftos és ízletes hús lett.

7 szelet hús (én karajt és tarját vettem)
3 db tojás
7 db pici csemegeuborka
2 db vöröshagyma
5 szem egész bors
1 db babérlevél
1 db húsleveskocka
2 dl fehérbor
2 dl víz
1 nagy tejföl
2 ek rétesliszt

őrölt bors
olívaolaj

A tojásokat keményre főzni. A hússzeleteket kiklopfolni, majd mindkét oldalát sózni, borsozni.
Minden hússzeletre ráhelyezni egy fél, vagy negyed tojást a hús nagyságától függően. Ezután mellé tenni egy kisebb uborkát és feltekerni. A feltekert húst két hústűvel átszúrni. Végül egy tepsibe egymás mellé helyezni a tekercseket.

A hagymát apróra vágni, majd az olajon elkezdeni párolni. Ha már kellően üveges a hagyma, felönteni a borral és a vízzel. Beletenni a húsleveskockát és addig melegíteni még a kocka feloldódik. Ekkor ráönteni a tepsiben lévő hústekercsekre. Egy teatojásba beletenni a borsot és a babérlevelet és ezt is a tepsibe helyezni. Fóliával lefedni és kb. egy óra alatt puhára párolni a húst.
Ezután kiszedni a húst és félre tenni.

A lisztet simára keverni a tejföllel és a visszamaradt léhez keverni. Ezután botmixerrel pépesíteni.

A húst visszahelyezni a tepsibe és felönteni a lisztes-tejfölös lével.
Visszatenni a sütőbe és még kb. 15 percig közepes lángon sütni, hogy a szaft besűrűsödjön.
Tálaláskor rizst, krumplipürét kínálhatunk hozzá.

8 megjegyzés:

  1. Gizike,biztos nagyon finom,csak macerás ez is,nem gondolod?majd ha sok időm lesz.elfogyott?küldjét kostólot.köszi.puszi.

    VálaszTörlés
  2. NAgyon gusztusos, de kissé macerás nekem. Kicsit leegyeszűsítem majd, de kiprólom :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog névnapot kívánok!!!
    megint olyan finomat főztél:)

    VálaszTörlés
  4. Melli!
    Nem olyan macerás, csak olvasáskor tűnik annak. Küldöm a kóstolót!!:))

    VálaszTörlés
  5. Ami!
    Köszönöm! Kíváncsian várom a leegyszerűsített változatot. Yasmine cérnával tekerte körbe, na látod ahhoz nekem sem volt türelmem.:))

    VálaszTörlés
  6. andi!
    Nagyon szépen köszönöm!!!!:)

    VálaszTörlés