2010. május 29., szombat

Mascarponés-epres pohárkrém szezámmagos karamellel.




Azt kell hogy mondjam, a bőség zavarával küszködöm. A tegnapi eperszedés remekül sikerült, tele a gyümölcsösláda eperrel. Eper már van, most az a gondom, nem is tudom mit készítsek belőle. Ameddig nem volt eper, addig viszont rengeteg ötletem volt. Végül egy pohárkrémet készítettem ebéd utáni desszertnek. A mascarponét, és a tejfölt megbolondítottam egy kis Amaretto likőrrel, ettől egy különösen finom ízt kapott. Szerettem volna még egy kicsit változatossá tenni, így szezámmagot és barna cukrot karamellizáltam. (a recept itt megtalálható) Mondhatom isteni finom lett!!! Máskor is felfogom használni desszertek készítéséhez az így készült karamellt. A karamellt apróra törtem, majd az eper, és krém közé szórtam. A végeredmény nagyon-nagyon finom lett, mást nem is tudok írni róla, ezt el kell készíteni ahhoz, hogy megértsétek miről is beszélek.



Hozzávalók 4 db pohárhoz:

20 dkg eper
25 dkg mascarpone
10 dkg tejföl
porcukor (ízlés szerint)
2 cs vaníliás cukor
Amaretto (mandula likőr)
barna cukros karamellizált szezámmag



A mascarponét jól kikeverni a tejföllel, a porcukorral, a vaníliás cukorral, és egy kevés Amarettoval.

Az epret negyedekbe vágni.
A karamellizált szezámmagot apró darabokra törni.

A pohár aljába beleszórni az összetört karamellt, majd rákanalazni a krémet. Tetejét kirakni az eperdarabokkal, majd megszórni a karamellel, és szintén krémet kanalazni rá. A rétegezést ízlés szerint ismételni.

Rögtön fogyasztható!!! Hűtőben 10-15 perc alatt lehűl, de hosszabb ideig nem ajánlatos tárolni, mert az eper levet enged.

10 megjegyzés:

  1. :) dobj át pár kilóval,ha nem tudsz mit kezdeni vele!! :)
    ma esett az eső,a piacra sem mentem,pedig szerettem volna venni :(
    Nagyon megkívántam most az epret!! :)

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok, milyen lehet. szerintem megér egy próbát, nagyon guszta!:-))

    VálaszTörlés
  3. Én is eper hiánnyal küzdök:(((Itt vidéken nálunk csak a múltheti muslicás epret lehet a zöldségesnél kapni:(((Felháborító!!!Pedig ma én is pohárkrémet szándékoztam készíteni...

    VálaszTörlés
  4. Eper minden mennyiségben,várjuk!!!!Kérek egy pohárral!!!!

    VálaszTörlés
  5. andi!
    Szívesen dobok!!!! Nálunk ma esik délután óta, kisebb megszakításokkal.

    VálaszTörlés
  6. Andi/cuki!
    Nekünk nagyon ízlett!!! A szezámmagos karamell pedig isteni finom!!:)

    VálaszTörlés
  7. Niki!
    Küldök neked is!!! Nálunk mindig szép van a zöldségesnél, de állatira drágán. Ha szerencsénk lesz és nem esik, akkor a jövőhéten megint elmegyünk szedni.:)

    VálaszTörlés
  8. Melli!
    Már kanalazhatod is, szívesen neked adom.:))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gizi!
    Azt írtad: "Mennyiségeket nem írok, mert az a poharak darabszámától függ."
    Akkor írd le légyszi mennyi számít az egy pohárhoz...
    Előre is köszi
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa! Kérésedre kijavítottam a receptet, megadva a hozzávalók mennyiségét is. Eper helyett természetesen ízlés szerint, más gyümölccsel is elkészítheted. A szezámmagos karamellt pedig a figyelmedbe ajánlanám, mert nagyon finom. A linkre kattintva megtalálod a blogban. További jó sütést-főzést kívánok. Üdv. Gizi

      Törlés