2010. május 17., hétfő

Bodzás muffin.




Bodzavirággal már készítettem fánkot, sütöttem palacsinta tésztába mártva, és úgy gondoltam kipróbálom muffin tésztába keverve is. Ami megosztotta velünk titkos és jól bevált alapreceptjét, melyet Niki azóta is előszeretettel süt. Mindketten nagyon dicsérték, így én sem hagyhattam ki, igaz kicsit változtattam a recepten. Valóban nagyon finom tészta nem száraz, és a bodza,valamint a citrom még csak ízletesebbé tette. A mai cudar időben, olyan jó volt érezni a sütőből áradó meleget, és az istenien illatozó muffin illatát, mely belengte az egész konyhát. Tálaláskor a tetejére habkoronát tettem, melytől nem csak mutatós, de nagyon finom is volt. Minden bodza rajongónak csakis ajánlani tudom.







Hozzávalók.

20 dkg liszt
12 dkg cukor
2 db tojás
1 dl olaj
2 dl tejföl
1 cs sütőpor
1 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
3 db bodzavirág








A bodzavirágot kicsit vízbe áztatni, hogy a megbújó bogarak kimenjenek belőle. Ezután jól lecsepegtetni, majd a szárról lecsipkedni az apró virágokat.

A lisztet, a cukrot, a sütőport, és a reszelt citromhéjat egy tálba összekeverni.
Egy másik tálba kikeverni a tejfölt, az olajat, a citromlevet, és a tojásokat, majd a lisztes keverékhez önteni, és szintén összekeverni.
Végül beletenni a száráról lecsipkedett bodzavirágot, és így is összekeverni.
 A muffin formát kibélelni papírral, majd belekanalazni a masszát. (én szilikonos formába sütöttem, így nem béleltem ki papírral)
Előmelegített sütőben, közepes lángon 20-25 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél, 150 fokon 20 percig sütöttem)
A sütőből kivéve, rácsra helyezni, majd kihűteni.
Tálaláskor ízlés szerint porcukorral megszórni, esetleg tejszínhabbal díszíteni a muffinok tetejét és úgy kínálni.


22 megjegyzés:

  1. Hű de izgalmas. Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Jéééé, hogy ez mekkora ötlet! Irulokpirulok rendesen, hogy még nekem is egy icikepicike közöm is van hozzá ;).
    Muszáj lesz kipróbálnom, eszembe nem jutott volna, hogy muffinba tegyek a bodzából, állati jó :). Egy zseni vagy! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez valami eszméletlen pazar...a habos az még inkább:)))Aminek igaza van,ezt ki kell próbálni:)))

    VálaszTörlés
  4. Klassz ötlet, én is kipróbálom, az biztos, csak még híre-hamva sincs a bodzának. Tegnap láttam édesanyáméknál a bokrot, de még nem virágzik.

    VálaszTörlés
  5. Ez is felírva a kipróbálandók listájára :)
    Valami tök egyszerű gyors és finom bodzaszörp vagy üdítő recepted nincs véletlenül?

    VálaszTörlés
  6. Megelőztél :). Én is a hétre terveztem, csak nem tudtam melyik alapreceptbe csempésszem bele a bodzavirágot. Most már tudom, köszi :).

    VálaszTörlés
  7. Gizike!!!!!!!!!!
    Köszi!!!!!!!!!
    Szerintem,finom,kérek,de nem tudom megsütni,nincs bodzám.
    puszi.

    VálaszTörlés
  8. ez tényleg egy remek ötlet!!csak a bodzát kellene beszereznem :) :-)

    VálaszTörlés
  9. Ami!
    Köszönöm! Nagyon jó kis receptet fejlesztettél ki, ennek köszönhető a siker!!! Feltétlen süssed meg te is, nem fogsz csalódni benne.:)

    VálaszTörlés
  10. Niki!
    Eszméletlen finom!!! Még én magam sem gondoltam volna. Ki ne hagyd te sem.:)

    VálaszTörlés
  11. sedith!
    Nálatok akkor ennyivel hátrább van a virágzása, itt nálunk hamarosan elvirágzik. Majd megyek hozzád leselkedni, mert nálunk már biztosan nem lesz addigra.:)

    VálaszTörlés
  12. Araniel!
    Éppen ma készítettem bodzaszörpöt, még érnie kell, de már így is nagyon finom. Recept hamarosan jön!!!!:)

    VálaszTörlés
  13. @ndre@!
    Dehogy előztelek meg, csak nálam előbb kisült.:)) Nagyon jó recept, próbáld meg ezzel. Még szerencse, hogy van nekünk egy Amink!!:)

    VálaszTörlés
  14. Melli!
    Már küldök is neked egy kis kóstolót!!
    Írtam már az előző bodzás receptnél, hogy hogyan tudsz beszerezni bodzát, csak lehet nem olvastál vissza a válaszért. puszillak

    VálaszTörlés
  15. andi!
    Próbáld meg a piacon, hátha valamelyik nénike tudna neked vinni. Én szívesen küldenék, de mire odaérne, addigra elhervadna.

    VálaszTörlés
  16. Klassz ötlet!
    Még maradt virág, én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  17. Gizikém, olyanokat kitalálsz, hogy csak ámulok. Még sohasem ettem, sohasem használtam bodzát. Szívesen megkóstolnám....

    VálaszTörlés
  18. Thrini!
    Nem fogod megbánni, isteni finom.
    Láttam nálad a szörpödet, én tegnap pont úgy, karamellizált cukorral készítettem.:)

    VálaszTörlés
  19. Andi!
    Nagyon köszönöm!! Szerintem ne hagyd ki, mert nagyon finom!!! Örülök hogy visszatértél közénk. Puszillak :)

    VálaszTörlés
  20. Kedves Gizi!
    A hétvégén én is megsütöttem és nagyon finom lett.
    Az engedélyedet szeretném kérni, hogy kitehessem a bologmra ( http://angelawebcuki.blogspot.com/ ), természetesen a forrás megjelölésével, egy az oldaladra mutató link formájában, azonban a kép az saját lenne.
    Egyébként nagyon jó az oldalad, mind kinézetre, mind pedig a receptek tekintetében.

    Üdvözlettel: Angéla.

    VálaszTörlés
  21. Kedves Angéla!

    Sajnos csak most vettem észre a kommentedet. Természetesen kiteheted a receptet a blogodba. Nagyon örülök, hogy neked is ízlett. Ez igen nagy öröm nekem, ha ilyen visszajelzést kapok. Köszönöm neked!!!:)

    VálaszTörlés