2010. április 30., péntek

Sertésmáj zöldséges raguval és polentával


Igen ritkán főzök sertésmájat, akkor is a resztelt változatát szoktam elkészíteni. A fagyasztóba való keresgélés közben a kezembe akadt egy csomag, amit még a disznóvágáskor tettem el. Mivel az már nem éppen most volt, így elérkezettnek láttam az időt arra hogy elkészítsem. Valahogy most semmi kedvem nem volt a resztelt májhoz, így egy kis gondolkodás után arra az elhatározásra jutottam, hogy zöldségekkel és egy kis borral fogom megbolondítani. Nem bántam meg, mert nagyon finom lett. Köretként kukoricadarából készült polentát kínáltam hozzá. Így már nem is volt az a megszokott, és talán kissé unalmas a máj. Biztosan még többször terítékre kerül nálunk ez a változat.

50 dk sertésmáj
2 db sárgarépa
2 petrezselyemgyökér
10 dk zöldborsó
1 db vöröshagyma
pirospaprika
2 dl fehérbor

őrölt fehérbors
majoranna
ételízesítő
olívaolaj

A vöröshagymát apróra felvágni, a zöldségeket felkarikázni, a májat ízlés szerinti méretűre vágni.
Egy serpenyőbe az olajon elkezdeni párolni a hagymát. Ha már kezd üvegesedni, hozzáadni a zöldségeket és együtt párolni tovább. Közben ízlés szerint fűszerezni. Végül felönteni a borral, kiforralni ,majd lassú tűzön félpuhára főzni. (ha szükséges egy pici vizet önteni alá)
Ezután megszórni pirospaprikával és jól összekeverni, majd hozzáadni a májat. Szintén elkeverni és lassan addig főzni még a máj kellően megpuhult. (nem szabad sokáig főzni, mert a máj megkeményedik) Ha szükséges egy pici vizet lehet alá önteni, de vigyázva mert a máj is enged levet.
Bármilyen körettel tálalható. Én polentát készítettem hozzá, a recept a köreteknél megtalálható. Csak annyit változtattam rajta, hogy most nem került bele reszelt sajt.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept, szívesen megkóstolnám!
    Gizi, ha van időd és kedved légyszíves nézz be hozzám, vár egy pár kérdés:
    Receptek nem csak ínyenceknek

    VálaszTörlés
  2. Az a baj,hogy a fúk nem szeretik a májat,pedig én imádom, úgyhogy ezentúl Nálad eszem,oké? Nagggyon guszta!:-))

    VálaszTörlés
  3. Én is a resztelt változatát ismertem idáig, de ez is nagyon jól fest. Fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta. Szeretem a májat és imádom a puliszkát :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem a sertés májat.A májak közül ezt szeretem a legjobban:)De én is csak resztelve szoktam készíteni...jóóóóóó sooooook hagymával:-DDDDD Nagyon guszta;-PPP

    VálaszTörlés
  6. Gizi: Nem jövök pár napig és ilyen csodás ételeket főzöl! Rizstésztát még nem próbáltam....Természetesen mentem az összeset!Köszike... :-)Szép hétvégét Nektek!

    VálaszTörlés
  7. Szia Gizi.
    csodás hétvégét kívánok neked sok puszi.:))
    mentek valahová túrázni?????

    VálaszTörlés
  8. Liza!
    Köszönöm!Megyek és benézek hozzád!!:)

    VálaszTörlés
  9. Andi/cuki!
    Szívesen látlak ebédre!!!:)

    VálaszTörlés
  10. Ani!
    Az már kicsit unott, próbáld ki biztosan nektek is ízlik majd.:)

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Akkor ez neked való recept!!! Nagyon finom!!:)

    VálaszTörlés
  12. Niki!
    Köszi!! A reszteltbe én is sok hagymát teszek, attól olyan finom lesz. Egyezik az ízlésünk.:))

    VálaszTörlés
  13. Andi!
    Gondolom a jó idő kicsalogat benneteket,de tudtam hamarosan jönni fogsz. Rizstésztát próbáld ki, finom!!:)A muffin is nagyon jó lett a kukoricaliszttel!!

    VálaszTörlés
  14. Szia Réka!
    Ma a Dunakanyarba motoroztunk el, már többször jártam ott, de nem lehet megunni.
    Ti voltatok a kiránduláson?
    Szép hétvégét. puszi

    VálaszTörlés