2010. április 6., kedd

Mascarpones-sárgarépás leveles kosárkák


Pár napja találtam rá erre a receptre, de az ünnepek miatt már nem került rá sor. Viszont volt egy fél doboz mascarponém és így ma elkészítettem. Ez most egy sós, fűszeres változat, de nagyon finom. A ropogós leveles tészta és a fűszerezett mascarpone remekül illik egymáshoz. Szinte elolvad az ember szájában. Persze a kakukkfűvel megszórt sárgarépa is csak emelte ezt az ízkombinációt. Szerintem bármilyen sajttal elkészíthető, sőt a különböző ízük miatt, lehet még finomabbak is. Legközelebb többféle sajtos töltelékkel is kifogom próbálni. Az ízesítést is mindenki a saját ízlésének megfelelően készítheti, sőt még a sárgarépa is lecserélhető saját ötlet alapján.



1 cs leves tészta
12 dk mascarpone
1 db sárgarépa
őrölt fehérbors
kakukkfű

A leveles tésztát akkora méretűre vágni, hogy kilehessen bélelni vele a muffin formát.
A sárgarépát egyforma vastagságúra felkarikázni, és enyhén sós vízben 3-4 percig főzni. Majd leszűrni és kicsit hűlni hagyni.
A mascarponet kikeverni ízlés szerinti mennyiségű sóval, őrölt fehérborssal és kakukkfűvel.
A muffin formákat kibélelni a a leveles tésztával és mindegyiket félig tölteni a mascarpones krémmel. Végül a tetejére tenni az előfőzött sárgarépát és megszórni kakukkfűvel.
Előmelegített sütőben, közepes lángon szép pirosra sütni.
Még melegen tálalni. Olyan finom krémes és egyben ropogós, hogy nem lehet abbahagyni az evést.

11 megjegyzés:

  1. Hűűű Gizi,ez pont nekem való:)))Nagyon gusztika:-PPPP

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van felhasználásra váró mascarponém...csak valahogy édesen tudom elképzelni!!!
    Ki kellene próbálnom :-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem most ricottám van,de szerintem azzal is jó lenne. Guszta abban a kosárkában nagyon!:-))

    VálaszTörlés
  4. Viki!
    Nem is gondoltam volna hogy ilyen finom lesz!!:) Pedig csoki nincs is benne.:))

    VálaszTörlés
  5. Niki!
    Köszi! Már küldök is belőle!!:)

    VálaszTörlés
  6. andi!
    Eddig én is csak édesen csináltam, de hidd el így sósan is nagyon finom!!

    VálaszTörlés
  7. Andi/cuki!
    Szerintem is finom lesz ricottával is, de kíváncsian várom a véleményedet róla.:)

    VálaszTörlés
  8. Andi!
    Megyek és bekukkantok!!:)

    VálaszTörlés