2010. április 7., szerda

Mascarpones császármorzsa




Megint egy "Vacsoracsatás" finomságot készítettem el, méghozzá Héder Barna által feltálalt mascarpones császármorzsát. Az adás óta készültem már rá, és ma végre én is megsütöttem. Természetesen megint a sütőben készült, mint az előzőleg készített morzsám. Jobban szeretem így, mert nem kell ott állni mellette, és nem szárad úgy ki mint a serpenyőben. Az eredeti receptnek megfelelően csak liszt került bele. A mascarponetól pedig egy nagyon finom selymes állagot kapott. Saját készítésű baracklekvárral tálaltam és olyan kapós volt, hogy mind az utolsó morzsáig elfogyott.






Hozzávalók:

4 dl tej
25 dkg liszt
4 db tojás
10 dkg cukor
20 dkg mascarpone
5 dkg margarin
mazsola
2 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj
pici rum

A tojások sárgáját a cukorral kikeverni, majd hozzáadni a rumot, a reszelt citrom héjat, az olvasztott margarint, a mazsolát, a mascarponet és így is jól kikeverni. Végül pedig állandó keverés mellett hozzáadni a lisztet és addig keverni, hogy sima állagú legyen a massza.
A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verni, majd apránként óvatosan a lisztes masszához keverni.
Egy tepsit jól kikenni margarinnal, majd beleönteni a masszát.
Előmelegített sütőben, közepes lángon elkezdeni sütni.
Sütés közben többször kivenni a sütőből, és megfelelő méretűre feldarabolni, átforgatni. Ezt 3-4 alkalommal megismételni sütés közben.
Végül addig sütni, hogy szép aranysárga színt kapjon a morzsa.
Tálaláskor porcukorral megszórni, és lekvárt kínálni hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom,én is így készítem mascarponéval,csak én nem sütőben hanem serpenyőben pirítom le...nagyon szeretjük:-DDD

    VálaszTörlés
  2. Még soha nem készítettem császármorzsát,de most kedvet kaptam!:-))

    VálaszTörlés
  3. Niki!
    Én még így nem készítettem, de nagyon finom lett. Sütőben szoktam sütni, nekem úgy kényelmesebb, de a nagymama mindig serpenyőbe sütötte, jó hosszú ideig kellett kevergetni.:)

    VálaszTörlés
  4. Andi!
    Ne halogassad tovább, isteni finom!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Kaptál tőlem egy díjat,mert tehetséges vagy. Megnézed?

    VálaszTörlés
  6. Andi!
    Köszönöm!! Megyek és megnézem!!:)

    VálaszTörlés
  7. ÓÓÓ igen, ezt mondták, hogy próbáljam ki. isteni lehet

    VálaszTörlés
  8. Gizike,kedvet kaptam a császármorzsához,én szoktam késziteni,serpenyőben is és tepsiben is.Már elég régen sütöttem,de most megcsinálom.serpenyóben,mert ugy gyorsabb.
    Továbbra is gyönyörüséges minden.puszi.

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Feltétlen próbáljad ki, nagyon finom!!:)

    VálaszTörlés
  10. Melli!
    Köszönöm!!Örülök hogy tudtam neked ötletet adni. Én nemszeretem serpenyőben sütni, mert akkor egyfolytában kevergetni kell.

    VálaszTörlés