2010. április 16., péntek

Túrós-gombás-tarjás penne


A mai ebédünk megint egy tésztás étel volt. A receptet apa nézte ki, és én szívesen elkészítettem . Igaz kétszer is átolvastam a receptet, mivel a tejszínes gombát, és túrót együttesen még nem készítettem. Viszont mivel szeretek minden új, és különleges receptet kipróbálni, így ezt sem hagyhattam ki. Gondoltam mivel a hozzávalókat külön-külön szeretjük, miért is ne lenne együtt is így. Aztán a készítés során már biztos voltam benne, hogy remek ötlet volt ez a recept, a végeredmény pedig teljesen meggyőzött róla. Egy finom szaftos tésztát kaptam a tejszínes-gombás-túró keverékétől, melyet még egy kis füstölt tarjával és baconnal is gazdagítottam. A húsfélék elhagyásával szerintem még egy vegetáriánus étrendbe is beleillik.



30 dk penne (v. bármilyen tészta)
50 dk gomba
50 dk túró
1 cs bacon
3-4 szelet füstölt tarja
3 dl tejszín
15 dk füstölt sajt
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
őrölt bors
majoranna
oregánó
szerecsendió

A bacont és a tarját apró kockákra vágni és egy serpenyőben elősütni. Majd kiszedni a zsírból és félretenni.
A fennmaradó zsírban elkezdeni párolni az apróra vágott vöröshagymát és a fokhagymát. Ha már kezd üveges lenni, hozzáadni a felszeletelt gombát. Ízlés szerint fűszerezni és puhára párolni. Végül felönteni a tejszínnel, jól összekeverni és párpercig még együtt főzni. A tűzről levéve kicsit hagyni hűlni, majd belekeverni a túrót.

A tésztát sós, ételízesítős vízben kifőzni, majd hideg vízben leöblíteni.
Ezután a túrós-gombás masszához keverni.

Egy tepsit kikenni margarinnal, majd a fele mennyiségű tésztát egyenletesen belekanalazni. A tetejére rászórni az előzőleg már megpirított bacont és tarját, majd a maradék tésztát szintén egyenletesen a tetejére simítani. Egy kis oregánóval a tetejét még megszórni.
Végül a füstölt sajtot ráreszelni a tetejére.
Előmelegített sütőben, közepes lángon szép pirosra sütni.

18 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat főztél!!megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  2. Valóban remek ötlet volt! Biztosan ízlett a férjednek:)

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg finom lehet. Hát hiába. A férfiaknak van egy külön érzékük az ilyen finomságokhoz. :-)))

    VálaszTörlés
  4. Látom nálatok komoly munkamegosztás van főzés terén,apa kiválasztja,te megfőzöd.
    Ez nagyon aranyos! :D

    VálaszTörlés
  5. Meggyőztél, mint mindig! Mentem! Nagyon tetszik. Vendégeink lesznek meg is csinálom Nekik!!!

    VálaszTörlés
  6. andi!
    Köszönöm!!! Szívesen küldök egy kis kóstolót!!:)

    VálaszTörlés
  7. Sándor!
    Nagyon finom volt, és bizony ízlett neki. Még repetát is kért!!:))

    VálaszTörlés
  8. Ani!
    Neked is bátran merem ajánlani, és kíváncsian várom a te változatodat!!:)

    VálaszTörlés
  9. christaylor!
    Ez nagyon ritkán fordul elő, még csodálkoztam is rajta, hogy pont neki tetszett meg ez a recept.:)
    Viszont minden nap megbeszéljük, mit főzzek másnap.(néha eltérő eredményre jutunk):)))

    VálaszTörlés
  10. Andi!
    Nagyon örülök hogy neked is bejön ez a recept. A vendégeid biztosan szeretni fogják.:)

    VálaszTörlés
  11. így túróval még sose próbáltam,de elhiszem Neked,hogy fincsi,mert jól néz ki!:-))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jó kis recept, elmentettem!!!

    VálaszTörlés
  13. Andi!
    Elsőre nekem is kicsit furcsának tűnt ez a párosítás, de a végeredmény teljesen meggyőzött!!:)

    VálaszTörlés
  14. Liza!
    Sok sikert hozzá, remélem neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  15. azta...hát ez nagyon jól néz ki:)
    Én és a párom nagyon szeretüjk a tésztás ételeket és mikor megláttam én is elmentettem és biztos vagyok benne, hogy el fogom készíteni:)
    Köszönöm ezt a remek receptet:)

    VálaszTörlés
  16. Csakugy!
    Köszönöm!! Gondolom már azóta Te is elkészítetted, és reménykedem, hogy mindkettőtöknek ízlett.:)

    VálaszTörlés