2010. április 14., szerda

Baconba tekert csirkemellfilé fehérboros zöldségekkel


A mai ebédünkben is a zöldségek kapták a főszerepet, persze azért egy kis csirkemell és bacon kíséretében. Én szívem szerint a zöldséges részével is megelégedtem volna, de mivel a család másik felének elképzelhetetlen az ebéd hús nélkül, így az ő kívánsága is teljesült. Sőt a zöldséges köret mellett, biztos ami biztos, alapon még tejszínes párolt gombát is készítettem hozzá. A zöldségekkel töltött csirkemell, és a kétféle köret, igen laktató ebéd volt. Persze nem utolsó sorban nagyon finom is.



2 csirkemellfilé
1 cs bacon
1 db vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 zeller
3 db sárgarépa
2 db cukkini
1 ek paradicsompüré
1,5-2 dl fehérbor
1/2 citrom reszelt héja
kakukkfű
chili
petrezselyem
olívaolaj

A melleket vékonyra leszeletelni és egy kicsit óvatosan kiklopfolni. Ezután sózni, és megszórni egy pici chilivel. Egy serpenyőbe olajat hevíteni és mindkét felét fehéredésig sütni. A sütés végén kakukkfűvel megszórni és félretenni.

A sárgarépát, zellert, vöröshagymát, fokhagymát megpucolni és a cukkinivel együtt vékonyra felszeletelni.
A paradicsompürét a borral elkeverni
Egy serpenyőbe olajat önteni és elkezdeni párolni a vöröshagymát és a fokhagymát. Ha már kezd üveges lenni, hozzáadni a felszeletelt zöldségeket. Sózni, ráreszelni a citromhéjat és ízlés szerint chilivel ízesíteni, majd összeforgatni. Végül felönteni a boros paradicsompürével. Fedő alatt roppanósra párolni.

A bacon szeletre helyezni egy hússzeletet, majd a párolt zöldségekből is tenni rá. Óvatosan feltekerni, és egy hústűvel összetűzni, hogy sütés közben ne tudjon szétnyílni.
Egy tepsibe beleönteni a hús sütésénél visszamaradt olajat, majd egymásmellé helyezni a tekercseket.
Előmelegített sütőben, közepes lángon szép pirosra sütni.
Tálaláskor a megmaradt párolt zöldségeket vagy párolt gombát kínálni hozzá.

16 megjegyzés:

  1. Hm, ha a bacont lehagyom, még párom is megeszi, jól hangzik! :)

    Gizi, nagyon szépen köszönöm a "mutasd a konyhád" játékba hívást, ha késve is, de postoltam. Köszönöm még egyszer! :)

    VálaszTörlés
  2. Én nem hagyom le a bacont... :-)
    Imádom!Meseszép képet készítettél róla....

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós és guszta. Nekünk is jöhet bacon, sőt ;)

    VálaszTörlés
  4. Garffyka!
    Én köszönöm hogy elfogadtad a meghívást!!

    Bacon nélkül is finom lehet, bátran merem ajánlani neked is.:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    köszönöm!! Mi is bacon imádók vagyunk!!:))

    VálaszTörlés
  6. Így, ahogy van, szó nélkül elfogadnám! Szuper lett, nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  7. Az én ízlésemnek is nagyon megfelel. Fincsi lehet együtt, jó párosítás!!!

    VálaszTörlés
  8. Ez egy pontosan az én személyemre szabott ebédecske lehetett:)És a kép nagyon hívogató egy kis kóstolóra:-DDD

    VálaszTörlés
  9. Mindenestül kérem, aztán jöhet a csokitorta:)

    VálaszTörlés
  10. Viki!
    Köszönöm!!! Már küldöm is ebédre biztosan odaér!!:))

    VálaszTörlés
  11. Liza!
    Köszönöm!! Már alig várom hogy saját zöldségeim legyenek, abból még finomabb lesz.:)

    VálaszTörlés
  12. Niki!
    Gondoltam is rád az ebédnél, hogy így húsos változatban biztosan neked is bejönne.Apának is nagyon ízlett!!!:))

    VálaszTörlés
  13. trinity!
    Oké, már megy is természetesen a tortával együtt!!:))

    VálaszTörlés
  14. Én vagyok a mindent bele :)) bacon marad. Nagyon guszta, s imádjuk!!! (így is) Szerettem volna a 120. lenni ! :)))))

    VálaszTörlés
  15. Viki!
    Nagyon örülök, hogy rendszeres olvasóm lettél, és annak még jobban, hogy teljesült és TE lettél a 120.:)

    Nem fogsz csalódni, ha kipróbálod, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés