2010. április 19., hétfő

Spenótos-tojásos-nokedli


A mai ebéd egy szokványos tojásos-nokedlinek indult. Ezzel gondolom senkinek nem mondok újat, mivel szerintem a tavasz egyik legnépszerűbb tésztás étele. Főleg friss fejes salátával. Ám egy hirtelen ötlettől vezérelve, elindult bennem egy "hangya", és megszületett a spenótos nokedli gondolata. Rétest és palacsintát már sütöttem spenótosat, és szeretem az így készített, színezett tésztát, akkor miért is ne lenne jó az így elkészített nokedli. És nem csalódtam, valóban finom lett. Az állaga pont mint a hagyományos nokedlié, az íze viszont sokkal finomabb, selymesebb. Az elkészítése sem tér el, sőt a saláta is illik hozzá, és nekem még a látványa is megnyerő volt. Azért írom hogy volt, mert bizony mind az utolsó falatig elfogyott. Természetesen azért készítettem hagyományos változatot is, mert nem szerettem volna, ha esetleg a család másik fele az én újításom miatt, éhezni kényszerült volna.



25 dk liszt
10 dk spenót
6 db tojás
olívaolaj
víz

A spenótot enyhén sós vízbe puhára főzni, majd leszűrni és kihűteni.
Ha már teljesen kihűlt, összeturmixolni.
A lisztet egy tálba tenni és hozzáadni két felvert tojást, sót és a leturmixolt spenótot. Víz hozzáadásával galuskatésztát keverni.
Egy edénybe vizet forralni, sózni és egy pici olajat önteni hozzá, majd beleszaggatni a tésztát.
Addig főzni, még mind feljön a víz tetejére. Ekkor leszűrni és hideg vízbe leöblíteni.

Egy serpenyőbe olajat hevíteni, majd a felvert tojásokat hozzáönteni. Állandó kevergetés mellett hagyni, hogy kicsit elkezdjen sülni, de még folyós legyen. Ekkor hozzátenni a lecsepegtetett nokedlit. Jól összekeverni, sózni és addig kevergetni a tűzön, még számunkra megfelelő állagú lesz.
Van aki teljesen kiszárítja, és van aki kicsit szaftosabbra hagyja, ez ízlés dolga.
Tálaláskor friss fejes salátát kínálni hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Ezt feltétlenül ki kell majd próbálnom

    VálaszTörlés
  2. Bianka!
    Nem fogod megbánni, nagyon finom!!:))

    VálaszTörlés
  3. Abetyárját! Ez nagyon guszta! :)
    Jó ötlet a zöldsaláta, meghoztad a kedvemet hozzá :)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Szép jó reggelt Gizi, képzeld sikerült rájönnöm hogy hol kell titkosítani a blogot.. hihi
    de azért köszönöm:)

    VálaszTörlés
  5. Szia Réka!
    Szép napot!!! Örülök hogy sikerült megtalálnod a megoldást.:) puszi

    VálaszTörlés
  6. :))addig kutattam!
    Szép estét kívánok neked:)) puszi

    VálaszTörlés