2010. április 24., szombat

Csirkemell pestos mascarponeval töltve


Egyre jobban kezdem megkedvelni a csirkemellet, pedig régebben nem tartozott a kedvenceim közé. Igaz ehhez az is hozzátartozik, hogy hajlamos voltam túlsütni, amitől persze mindig kiszáradt. Aztán szépen rájöttem, hogyha nem sütöm agyon, akkor bizony egy igen finom szaftos húst kapok. Persze kicsit mindig újítok, és különböző módon próbálom elkészíteni. Ez ma is így történt. Volt itthon bazsalikomos pesto, és mascarpone is, így arra gondoltam a kettő keverékével töltöm meg a melleket. A sütőben 30 perc alatt készre sült és végeredmény egy nagyon szaftos, különösen finom ízű, omlós húsi lett. Sütőzacskóba sütött vegyes zöldséggel tálaltam. Egy óra alatt, egy remek ebédet sikerült a tányérunkra varázsolni.

2 db csirkemellfilé
2 ek pesto
2 ek mascarpone

őrölt fehérbors
4 ek olívaolaj
zsemlemorzsa

A melleket egy hegyes éles késsel felszúrni, majd mindkét oldalát sózni, borsozni.
A pestot és a mascarponet jól kikeverni, majd kiskanál segítségével a csirkemellbe tölteni. Hústűvel átszúrni, hogy sütés közben nehogy kijöjjön a töltelék. Mindkét oldalát zsemlemorzsába forgatni.
Egy tepsibe kanalazni az olívaolajat, majd egymás mellé helyezni a melleket.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 30 perc alatt készre sütni.

Köret:

krumpli
zeller
petrezselyemgyökér
sárgarépa

bazsalikom
őrölt fehérbors
olívaolaj

A zöldségeket megtisztítani, majd ízlés szerinti méretűre feldarabolni.
Sütőzacskóba tenni, megszórni sóval, bazsalikommal, őrölt borssal és egy kevés olívaolajat önteni rá. A zacskót bekötni, majd jól összerázni, hogy a fűszerek és az olaj összekeveredjenek a zöldségekkel.
Tepsire helyezni, majd előmelegített sütőben, közepes lángon 40-45 perc alatt készre sütni.

Én légkeveréses sütőbe, egyszerre sütöttem a húst és a zöldségeket. (persze a zöldségek kerültek be előbb, majd negyedóra múlva következett a hús is).

12 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik,biztosan nekem is ízlene,hisz minden összetevője finom!! :)

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ezt ki kell próbálnom. Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  3. Ezután a remek finomság után,átnézel hozzám:)

    VálaszTörlés
  4. andi!
    Érdemes kipróbálni, nekünk nagyon ízlett!!:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Köszi!! Biztosan nektek is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  6. Niki!
    Igen átnézek, így jóllakottan!!:)))

    VálaszTörlés
  7. Kisasszony, egy ilyen finomság rendel,köszönöm,igen házhoz szállítva! :-))

    VálaszTörlés
  8. Tyű! Gizi! Ez fenomenális lehet! Én mégcsak nemrég kóstoltam először pestót, de isteni lehet, főleg mascarponéval!!! Ilyen recepteket látva aztán nehéz tartani magamat a kis diétámhoz!!! :-))

    VálaszTörlés
  9. Jöhetne holnap ebédre egy szelet! :-)
    Imádnám! :-)

    VálaszTörlés
  10. Andi/cuki!
    Igenis asszonyom, már is szállítom!!!:))

    VálaszTörlés
  11. Gasztroboszi!
    De örülök, hogy benéztél, már régen találkoztunk. Neked is van egy ötletem, ami belefér a diétádba. Paradicsomot töltsél meg ezzel a masszával és sütőben süsd készre!!:)

    VálaszTörlés
  12. Andi!
    Sajnos már lekéstem az ebédidőt, de vacsorára szívesen küldök belőle!!:)

    VálaszTörlés