2010. április 26., hétfő

Marhapörkölt bográcsban.




Annak ellenére, hogy már többször írtam nem vagyok barátságban a marhahússal, most mégis engedtem a kísértésnek és marhalábszárat vásároltam. Mivel nem értek eme hús minőségének megállapításához, így csakis a hentes jóindulatára voltam bízva. Ő váltig állította, hogy ez egy gyenge marha. Na, rögtön átfutott az agyamon, hogy lehet szegény olyan gyenge volt, hogy már lábra sem tudott állni. Viszont olyan meggyőző volt az úriember, hogy gyorsan elhessegettem ezt a már szinte sértő gondolatot a marhára nézve. Tegnap aztán eljött a nagy nap, és én a szépen megtisztított húsommal, és a bográccsal a kezemben, nekiláttam a nagy főzésnek. Valóban nem kelet csalódnom a hentesben, mert egy igen gyenge marhával álltam szemben. Kicsit több mint 2 órán át főztem, és már meg is puhult a hús. Finom sűrű szaftos lett. A fűszerezése is pont a mi ízlésünknek megfelelőre sikeredett. Nem is tudom, miért halogattam eddig a marhahús elkészítését. Egy biztos, a mostani sikeren felbuzdulva, már a következő étel kipróbálása lebeg a szemem előtt.








Hozzávalók:

2 kg marhalábszár
2 db vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 dl vörösbor
paradicsom
paprika
pirospaprika
Erős Pista(csípős paprikakrém)
őrölt bors
2 db babérlevél
4 szem borókabogyó
köménymag
kakukkfű
rozmaring
olaj(v. zsír)
víz



A húst a hártyáktól, és az inaktól szépen megtisztítani, majd ízlés szerint felkockázni.
A vöröshagymát apróra felvágni, majd egy kevés olajon (v. zsíron) elkezdeni párolni. Pár perc után hozzáadni a vékonyra szeletelt paprikát, majd a paradicsomot, és a fokhagymát is belenyomni.
Amikor már kellően megpárolódott, beletenni a kockára vágott húst. Addig párolni, ameddig a hús kifehéredik, levet enged.

Ezután megszórni a pirospaprikával, ízlés szerint a csípős paprikakrémmel, majd  jól összeforgatni, és felönteni annyi vízzel hogy bőségesen ellepje.

Ízlés szerinti fűszerezni, és csak enyhén sózni. Ezután kiforralni, majd a tüzet mérsékelve szép lassan főzni. Többször kóstolni, és ha szükséges még utána fűszerezni, esetleg az elfőtt vizet pótolni.

Amikor a hús már majdnem teljesen megpuhult, hozzáönteni a bort, és ízlés szerint sózni.
Addig főzni, még a hús teljesen megpuhul, és jó sűrű szaftja lesz.

Tálaláskor ízlés szerint főtt krumplival, friss kenyérrel, savanyúsággal, és finom vörösborral kínálni.

17 megjegyzés:

  1. Hűűűű Gizi,ez nagyon-nagyon-nagyon-nagyon.....:-DDDDDDD

    VálaszTörlés
  2. Hű de jól néz ki :) Jövő héten remélem mi is a kertben leszünk az ősöknél és grillezünk valami finomat. Vagy visszatapsolják a tavalyi stroganoff pulykámat, amit én is a bográcsban követtem el és még azt is kitörölgették :))) Imádok szabad tűznél főzni :)
    Jut is eszembe: nem tudsz olyan beállítást tenni a kommentekre, hogy url-t lehessen megadni, e-mail címet, amit más nem lát, csak te? Így mindig ide kell írnom, hogy ki vagyok :)
    http://bodzablog.freeblog.hu

    VálaszTörlés
  3. Szegény,gyenge marha!:-DD
    Nagyon fincsi lehetett abban a bográcsban főzve!:-))

    VálaszTörlés
  4. Imádom a marhapörít, kaphatnék belőle? nagyon guszta, húú, de finom lehetett!!!

    VálaszTörlés
  5. Minden pöri így az igazi!
    Mi is sokat főzünk kint...imádom!!

    VálaszTörlés
  6. Niki!
    Bizony nagyon-nagyon finom volt!!!!!!!:))

    VálaszTörlés
  7. MissRed!
    Köszönöm!! Mi is szeretünk kint sütni-főzni, és végre már jó idő van hozzá. Megyek és meglesem nálad azt a fincsi pulykát, ugye megtalálom? Szép hétvégét kívánok, egy jó kis grillezéssel egybekötve.:)
    Utánanézek, hogy mit tudok tenni, de a névből már tudom hogy te vagy!!!

    VálaszTörlés
  8. Andi/cuki!
    Azért izgultam, hogy vajon mennyire gyenge, de szerencsém volt.:)))

    VálaszTörlés
  9. jdudar!
    Már küldöm is a kóstolót!!! Én még soha nem főztem marhapörköltet, de mostantól ez másképpen lesz. Nagyon finom volt.:)

    VálaszTörlés
  10. Andi!
    Már mi is alig vártuk hogy jóidő legyen. A következő egy csülökpöri lesz.:)))

    VálaszTörlés
  11. Csülőkpörkölt, a másik kedvencem, az is nagyon jó lesz bográcsban elkészítve. Téged ismerve, tuti biztos a sikere.

    VálaszTörlés
  12. jdudar!
    Nagyon köszönöm hogy így gondolod. Valóban az is finom, és a "bográcsos" ételeknél megtalálható.:) Én is nagyon szeretem!!!

    VálaszTörlés
  13. Marhapörkölt nagyon jól néz ki, különösen a szabadban főtt így!

    Gizi, google fordító jó, de néha máshol lefordítani :D Remélem értitek mire gondolok, és remélem tudunk comnunica így.

    Üdvözlettel,

    Maya

    VálaszTörlés
  14. Maya!

    Ich danke Ihnen wirklich sehr schön, Eintopf gekocht.

    Es ist sehr gut, dass wir durch einen Übersetzer zu kommunizieren. Ich hoffe du verstehst was ich schreibe.

    Mit freundlichen Grüßen Gizi

    VálaszTörlés
  15. Szép napokat a bogrács mellé!
    Bizonyára nagyon finom lett, én a boróka és a rozmaring mellé csempészek a kondérba (a hússal egy időben) szárított erdei gombát, és végleges elkészülés előtt 4,4 perccel egy kis kanál áfonyalekvárt (!). Viszont a 2 kg húshoz a 2 db hagymát kissé keveslem. Minél több a hagyma - már a józan ész határain belül, persze - annál dúsabb a szaft.
    Kondérra fel!
    Ronin

    VálaszTörlés