2010. április 21., szerda

Pecsenye hagymás törtkrumplival


Ma egy finom szaftos pecsenyét sütöttem ebédre. Disznóvágáskor a hasaalját, ami jó húsos és nem túl zsíros, mindig külön csomagolom el. Ebből aztán finom sült húst szoktam készíteni. Van hogy egyben sütöm meg, de ha időt szeretnék megtakarítani akkor szeletelve sütöm. Most is így tettem. Régebben a füstölésre kerültek ezek a részek, és finom húsos füstölt szalonna készült belőle. Azonban már jó pár éve nem füstölünk sem sonkát, sem pedig szalonnát, így marad ez az elkészítési mód. Most hagymás törtkrumplival és tejfölös uborkasalátával tálaltam, de igen finom paradicsommal, paprikával és frissen illatozó kenyérrel is.

1 kg bőrös pecsenyehús

őrölt fehérbors
szerecsendió
majoranna
bazsalikom
ételízesítő
fokhagyma
worchester szósz

A húst ujjnyi szeletekre felvágni. Mindkét oldalát ízlés szerint befűszerezni.
Egy tepsit kicsit olajjal kikenni, majd egymás mellé helyezni a befűszerezett hússzeleteket. Rászeletelni a fokhagymát és jól meglocsolni a tetejét worchester szósszal majd 1-2 órát állni hagyni.
Végül az előmelegített sütőbe helyezni, és közepes lángon szép pirosra sütni. (nem kell lefedni!!!)
Sütés közben többször átfordítani, hogy mindkét oldala egyenletesen szép pirosra süljön.
Tálaláskor hagymás törtkrumplit és tejfölös uborkasalátát kínáltam mellé.

10 megjegyzés:

  1. Ó de gusztusos! Épp most ebédelek, de azért szívesen falatoznék a pecsenyéből és a krumpliból is!

    VálaszTörlés
  2. Úanyám, de gyönyörű az a hús!
    Hát most így igen nehezem tudnám eldönteni,hogy krumplival szeretném-e inkább vagy puha kenyérrel.

    VálaszTörlés
  3. Érzem az ízét a számban...csodás lehet!

    VálaszTörlés
  4. mennyei színe van. Csodálatosan néz ki

    VálaszTörlés
  5. Livi!
    Köszönöm!! Én pedig szívesen küldtem volna neked egy kis ebédet!!:)

    VálaszTörlés
  6. chrsitaylor!
    Köszi!!! Szerintem ebben a sorrendben csipegessél belőle!!:)

    VálaszTörlés
  7. Andi!
    Isteni finom volt!! Igaz nem mertem jóllakni belőle.:))

    VálaszTörlés
  8. Andi!
    Köszönöm! Megyek és megnézem mi vár rám!!:))

    VálaszTörlés