2010. április 13., kedd

Csokoládétorta Kasza Tibi receptje alapján


Ma egy kicsit kedvezni szerettem volna magamnak, és mivel mással tettem volna, mint egy csokoládétortával. Természetesen folytatván a vacsoracsatás receptek kipróbálását, Kasza Tibi finom mákos-csokis tortájára esett a választásom. Már a műsor alatt eldöntöttem hogy mindenképpen megfogom sütni, mert látszott hogy valóban egy jól bevált recept lehet náluk a családban. Nem tévedtem, csak azt mondhatom, isteni finom lett. A mák és a csokoládé együttes íze remekül illett az általam hozzá készített áfonyás öntethez. Én fél adagból, egy 18 cm-es tortaformába sütöttem, mely két személy részére éppen elegendő. A receptet viszont egy rendes nagyméretű tortához írom most le.(bizony arra is rágyőztünk volna):))

26 cm-es tortaformához:

12,5 dk fehércsokoládé
12,5 dk étcsokoládé (magas kakaótartalmú)
25 dk cukor
12 dk mák
5 db tojás
10 dk liszt
17 dk margarin
1/2 tk szódabikarbona
csokoládé aroma

Egy fém tálba beletördelni a csokoládét, hozzá tenni a margarint és gőz fölött elkezdeni felolvasztani. Közben hozzáadni a cukrot és az ízlés szerinti mennyiségű csokoládé aromát is.
Hagyni kihűlni, majd hozzákeverni a tojások sárgáját, a lisztet, a szódabikarbonát és a darált mákot.
A tojások fehérjét kemény habbá verni, majd apránként óvatosan a masszához keverni.
Egy tortaformát kibélelni sütőpapírral és beleönteni a masszát.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 50-55 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél 150 fokon sütöttem)
Sütésközben, ha a teteje már szép színt kapott sütőpapírral letakarni, hogy ne süljön nagyon meg.
A formában hagyni teljesen kihűlni.

Áfonyás öntet:

2 cs aszalt áfonya
1 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj
citromlé
cukor
szegfűszeg
fahéj
1 ek keményítő

Az áfonyát feltenni főni az ízlés szerinti mennyiségű cukorral és a fűszerekkel, annyi vízben hogy jól ellepje. kb. 10 perc főzés után, a kevés vízben elkevert keményítővel besűríteni. Jól kiforralni, de főzni már nem kell.

Tálaláskor a tortát porcukorral megszórni és az öntettel bőségesen meglocsolni.

16 megjegyzés:

  1. Ez a torta hogyan kapcsolódik a diétádhoz? :D

    VálaszTörlés
  2. christaylor!
    Ez sehogyan!!:)) De már nem bírtam süti nélkül tovább!!!! És csak ezt ettem ebédre, na meg ma már semmi mást nem fogok.:))

    VálaszTörlés
  3. Fú, azt én is néztem!!! Majd' ráugrottam a képernyőre - akkor a tévére, most meg a számítógépére :-DDD

    Műsorra tűzöm, nagyon úgy látom :-)))

    VálaszTörlés
  4. Neem is ki kell próbálni!:-))
    Szuperjól néz ki!:-))

    VálaszTörlés
  5. Viki!
    Isteni finom, csak ennyit tudok mondani. Már alig vártam hogy megkóstoljam. Elvonási tüneteim vannak, muszáj volt ma megsütnöm!!:))

    VálaszTörlés
  6. Andi!
    Köszi!!! Nem fogsz csalódni benne!!!:)

    VálaszTörlés
  7. Kata!
    Küldök egy szeletet!!!:))

    VálaszTörlés
  8. Ez valóban isteni lehet!! Nálam is próba lesz belőle :))

    VálaszTörlés
  9. Yasmine!
    Majd megyek hozzád repetázni, na persze ha jut belőle.:)
    az áfonya öntettel isteni finom volt.

    VálaszTörlés
  10. Én is láttam a műsort és másnap már meg is néztem a receptet, annyira megtetszett. Csak kicsit macerásnak tűnt (a megszokott csokitortámhoz képest), hogy elvetettem az ötletet, hogy megsüssem.
    De most meghoztad a kedvet hozzá! :)
    Nagyon guszta lett, és hogy írod is, hogy finom... muszáj lesz kipróbálni!

    VálaszTörlés
  11. Régen nagyon nem csippantottam Kasza Tibit, de mára már egyre inkább kedvelem... és, ha még a tortája is ilyen finom... hmmm :)

    VálaszTörlés
  12. Ami!
    Nem fogod megbánni ha te is megsütöd, biztosan ízlik majd. Nem macerás egy kicsit sem, csak ott tűnt annak, mert a fiúk keveset mozognak a konyhában.:))

    VálaszTörlés
  13. szosz!
    Én is csalódtam benne, méghozzá jó értelemben. Láttam az előző főzős műsorban is, de ez sokkal jobban sikerült neki.:)

    VálaszTörlés
  14. Bianka!
    És nagyon finom!!!!!:))

    VálaszTörlés