2010. április 23., péntek

Narancsos gesztenyekocka




Egy sütés nélküli nagyon finom desszertet készített a minap Faragó András a vendégeinek a vacsoracsatába. Már akkor tudtam, hogy ezt én ki nem hagyhatom, és ma bizony el is készítettem. Nagyon egyszerű, gyorsan összeállítható, nem túl édes és hasonlít a tiramisuhoz, csak ebben nincs tojás. Persze azért egy kicsit változtattam az eredeti recepten, mert én a gesztenyemasszát mascarponéval kevertem ki, és utána került bele a felvert tejszínhab. Ettől persze még finomabb, krémesebb lett. A narancs is nagyon jól illik hozzá, de szerintem más gyümölccsel is kitűnő desszert készíthető.





Hozzávalók 2 személy részére:

12 db babapiskóta
10 dkg mascarpone
1 cs gesztenyemassza
2 dl Hulala(növényi tejszín)
1 cs vaníliás cukor
porcukor
rum
2 db narancs
2 dl narancslé



A narancslébe egy kevés rumot keverni, majd egyesével, hogy ne ázzon el a babapiskóta, beleforgatni. Ezután egy jénaiba egymásmellé helyezni 6 darabot.
A gesztenyemasszát a mascarponéval, a vaníliás cukorral, és ízlés szerinti mennyiségű porcukorral és rummal simára keverni.
A Hulalát kemény habbá verni, majd apránként óvatosan ezt is a gesztenyés masszához keverni.
A jénaiba helyezett babapiskóta tetejére kanalazni a fele masszát, majd elsimítani, és a tetejét kirakni a kockákra vágott narancs darabokkal.
Ezután a maradék babapiskótát szintén egyesével beleforgatni a narancslébe, hogy egy kicsit megszívja magát, majd a narancs tetejére helyezni.
A megmaradt gesztenyés krémet egyenletesen elkenni a tetején, majd megszórni kakaóval és 1-2 órára a hűtőbe tenni pihenni.
Tálaláskor még esetleg tejszínhabot kínálhatunk hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Olyan mint egy gyümölcsös tiramisu. Istenien néz ki. Barackkal, hű de finom lehet ;)

    VálaszTörlés
  2. Bianka!
    Köszönöm!! Szerintem is isteni lehet még barackkal is.:)

    VálaszTörlés
  3. Átnézel csöppet hozzám?:-)

    VálaszTörlés
  4. Isteni lehet!! Valóban, minden gyümölcs passzol hozzá! Hogy én mennyire imádom ezeket a krémes cuccokat:)))

    VálaszTörlés
  5. Andi!
    köszi a meghívást, már megyek is hozzád!!:)

    VálaszTörlés
  6. trinity!
    Ezzel én is így vagyok, imádom az ilyen finomságokat. Na meg sajnos a többit is.:)))

    VálaszTörlés