2010. december 21., kedd

Mézes krémes.



Egész évben rengeteg süteményt sütök (igen, sajnos ezt be kell látnom:)), minden receptet ami elsőre megtetszik ki is próbálok. Viszont így ünnepek előtt, ragaszkodom a jól bevált családi receptekhez, mint például ez a mézes krémes is. Ilyenkor eszembe jutnak a gyerekkori sütögetések, amikor még inkább csak lábatlankodtam és kóstolgattam. Eszembe jutnak azok a finom illatok melyek belengték az egész konyhát, és azok az isteni ízek. Az én süteményeim is finomak, de olyanok mint a nagymamáé soha nem lesznek. Ez a sütemény is az ő receptje után készült, így mint az eredeti receptben szerepelt a tésztájába én is mindig zsírt teszek. Persze aki ettől óckodik, az nyugodtan helyettesítheti vajjal, a tészta úgyis finom lesz. A tetejét szintén saját készítésű csokoládéval öntöttem le, igaz most nem lett olyan szép, na de ez az ízén mit sem változtat. Még nem késő nekilátni a megsütésének, mivel a tésztának puhulnia kell, így az ünnepekre pont a megfelelő állagú lesz, és az ízek is jól összeérnek.





4 db lap hozzávalói:

55 dkg liszt
15 dkg porcukor
3 ek zsír
4 ek méz
késhegynyi szódabikarbóna
1 tojás
1 dl tej
fahéj

A lisztet egy tálba tenni, majd hozzáadni a porcukrot, a szódabikarbónát, az ízlés szerinti mennyiségű fahajat, majd kézzel jól összekeverni.

A zsírt és a mézet felolvasztani, majd a liszt közepébe önteni. Hozzáadni a kissé felvert egész tojást, a tejet és elkezdeni összegyúrni. Jól nyújtható tésztát kell kapni. (ha túl kemény lenne, még tejet kell hozzáadni, de csak kanalanként!!!!)

A tésztát négy egyenlő részre osztani, majd egyesével tepsi hátlapján, előmelegített sütőben, közepes lángon párperc alatt kisütni. (addig kell sütni, hogy szép zsemleszínű legyen)

Én 22 x 32 cm-es tepsi hátlapján sütőpapíron sütöm!!!!!

Letépni két tepsi méretű sütőpapírt, majd mindegyiken kinyújtani egy adag tésztát. Így tenni a tepsi hátlapjára és egyesével megsütni a tésztákat. A sütőből kivéve, lehúzni a tepsiről és rögtön ráhelyezni a másik sütőpapíron kinyújtott tésztát, és már mehet is a sütőbe.
Közben a kisült lapot lehúzni a papírról és hűlni hagyni. A papíron pedig már lehet is nyújtani a következő tésztát.
Végül hagyni teljesen kihűlni a lapokat, és csak azután tölteni meg a krémmel.

Krém:

5 dl tej
10 dkg búzadara
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
rum

A tejet feltenni melegedni, majd ha már elkezd forrni, lassan hozzáönteni a búzadarát. Kevergetve addig főzni még teljesen besűrűsödik. Ezután teljesen kihűteni.

A margarint habosra keverni a porcukorral, a vaníliás cukorral és ízlés szerinti rummal.(arra vigyázni, nehogy sok rum kerüljön bele, mert akkor híg lesz a krém)

Végül a kihűlt búzadarát állandó keverés mellett, apránként a margarinos krémhez adagolni, majd jó habosra kikeverni.

Tálcára helyezni egy lapot, majd rákenni a fele mennyiségű krémet, majd ráhelyezni a következő lapot.
Ezt a lapot megkenni ízlés szerinti lekvárral,(én sárgabaracklekvárral kentem meg) majd ráhelyezni a következő lapot.
Erre a lapra rákenni a maradék krémet, majd befedni az utolsó lappal.
Tetejét olvasztott csokoládéval leönteni, majd legalább egy napot állni hagyni, hogy a tésztalapok kellően megpuhuljanak.

Csokoládémáz:

20 dkg porcukor
2 ek kakaó
4-5 ek forró víz
2 dkg margarin

A porcukrot összekeverni a kakaóval, majd a közepébe egy mélyedést csinálni. Abba tenni a margarint, majd állandó keverés mellett hozzákeverni a forró vizet.
Addig keverni, hogy egy sűrű, de sima állagú massza legyen belőle.(a vizet apránként adni hozzá, mert lehet nem kell bele mind)

Ezt a csokoládémasszát a sütemény tetejére csorgatni, majd szépen egyenletesen elsimítani.
Hagyni teljesen megdermedni, majd ízlés szerinti méretűre felszeletelni.

30 megjegyzés:

  1. Imádom és micsoda szép szeleteid vannak :)

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos!
    Yamy! Yamy! Nagyon guszta!
    GIZIKE!
    KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET KIVÁNOK SOK SZERETETTEL!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem én is ! Azt gondolom megsütöm karácsonyra. Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  4. Én is ezt tervezem sütni, remélem sikerül ilyen szépre mint a Tiéd!
    Örülök, hogy felraktad a receptet, mert az enyém elveszett!

    VálaszTörlés
  5. Imádom, imádom, imádom! Gyönyörű lett és nagyon guszta! :-DDD

    Kellemes ünnepeket kívánok én is Neked és a családodnak! :-DDD

    VálaszTörlés
  6. Gizi
    ez az a sütemény, amit gyerekkorom óta ismerek(édesanyám sütötte) de a másnap reggelt nem mindig érte meg(nem tudod miért?)
    Ez mindig jobban levesz a lábamról, mint az alkohol, mivel nem tudok vele betelni,(de most már vettem vércukor mérőt)A képek alapján, már mérem is.

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Köszönöm!! Sajnos én is imádom, így nagyon gyorsan fogy. :))

    VálaszTörlés
  8. Terike!
    Köszönöm!! Olyan igazi ünnepi sütemény. Még szerencse, hogy elrejtettem pár darabot, mert kezdhetném újra a sütést.:)

    VálaszTörlés
  9. Liza!
    Biztosan a tied is nagyon szépre sikerül sőt...Nekem most a tetején a csokoládé nem lett valami szép, de így is kapós.:)) Már ezért megérte feltenni a receptet.:)

    VálaszTörlés
  10. Mézigörl!
    Nagyon köszönöm!!! Küldöm a kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  11. Iván!
    Látom egy cipőben járunk, mert bizony én is imádtam amit a mama sütött. Szerintem éjszakánként manók jártak nálatok.:))
    Sajnálom, hogy a cukrod miatt esetleg kevesebbet szabad kóstolgatnod, és ez diabetikus változatban nem készíthető. Azért néhány szeletet küldök, csak nemfog megártani. Te mit sütsz idén???(vagy a tavalyi kiflit gondolod újra???:))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta! Nekem is a gyerekkor jut eszembe róla :)

    VálaszTörlés
  13. Jujj de guszta. Befalnám mindet :)
    És nagyon szépen köszönöm a képeslapot, nagyon aranyos vagy ^___^
    Neked is Békék Boldog Karácsonyt kívánok. És persze az egész családnak is :)

    VálaszTörlés
  14. hi-hi! épp megcsináltam a mézes tésztát, ami pihen egy kicsit a hütöben - addig gondoltam nézegetek blogokat. És mi az elsö? a Te mézesed!!! Csoda szép!!! :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszta,és mennyei sütemény:-)

    VálaszTörlés
  16. Colors in the Kitchen!
    Köszönöm!! Látom mindenki nosztalgiázik egy kicsit a süti kapcsán, de ez nagyon jó.:)

    VálaszTörlés
  17. Araniel!
    Nyugodtan faljad csak be, majd sütök másikat.:)))

    VálaszTörlés
  18. Ancsika!
    Nagyon köszönöm!! Gondolom a te mézesed is isteni finom és csodaszép lett.:)

    VálaszTörlés
  19. Kedves Gizi! Úgy látom remekelsz ismét a finom süteményeiddel!
    Nagyon Boldog karácsonyt kívánok az egész családodnak! Legyen sok ajándék a fa alatt, töltsd szeretetben, békességben szeretteiddel az Ünnepeket!
    Sándor

    VálaszTörlés
  20. Békés, Boldog Karácsonyt kívánok neked!

    VálaszTörlés
  21. Csudafinom lehet!
    Boldog, békés Karácsonyt kívánok Nektek!:-))

    VálaszTörlés
  22. Kedves Sándor!
    Nagyon köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  23. Andi!
    Nagyon finom!!:))
    Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  24. Válaszok
    1. Az imént sütöttem meg. Tökéletes! Végre egy jól működő csokimáz receptet is kaptam! :)

      Törlés
    2. Kedves Ágnes, nagyon örülök hogy nálad is bevált ez a recept, és tökéletes lett a süteményed. A csokimázat is régóta így készítem, az is jól bevált recept. :)

      Törlés