2010. december 5., vasárnap

Túrós rolád.






A napokban Mézigörlnél láttam meg ezt az egyszerű, ám annál finomabb süteményt, melyet az Édesanyja sütött. Akkor rögtön tudtam, hogy hamarosan én is megsütöm, mivel a túrós sütemények a kedvenceink közé tartoznak. Így aztán nem is vártam vele tovább, ma el is készült, sőt szinte már alig van belőle.... igaz csak egy roládot sütöttem. A hozzávalók mennyiségét ugyan kicsit megnöveltem, a tészta azért így is elég vékony lett, de "úgyis a töltelék a lényeg", hogy  a férjemet idézzem.... :)






Tészta hozzávalói egy roládhoz:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 ek kakaó (púpozott)
1,5 ek porcukor
késhegynyi szódabikarbóna
1 tojássárgája
2-3 ek tej
csipet só



Az őzgerinc formát alaposan zsírozzuk ki, majd szórjuk meg liszttel. (a felesleges lisztet öntsük ki!!)

A liszthez keverjük hozzá a szódabikarbónát és a csipet sót, majd adjuk hozzá a felkockázott hideg vajat, és kezdjük el összemorzsolni.

Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a porcukorral összekevert kakaót, adjuk hozzá a tojássárgát, egy evőkanál tejet, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. Közben, ha szükséges, adjunk hozzá még tejet, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

Ezután nyújtsuk a tésztát akkorára, hogy majd bőven túllógjon a formán, és helyezzük bele a kizsírozott, kilisztezett formába.






Túrós töltelék hozzávalói:

25 dkg túró
2 tojássárga
15 dkg porcukor
3 dkg búzadara (kb. 1,5 ek)
10 dkg mazsola
2 cs vaníliás cukor
3 tojásfehérje
reszelt citromhéj

 
A túrót tegyük egy tálba, majd villával nyomkodjuk össze. 

Ezután adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a búzadarát, a reszelt citromhéjat, a tojássárgát, és keverjük alaposan össze, majd adjuk hozzá a mazsolát is. (A mazsolát ízlés szerint ki is hathatjuk.)

A tojásfehérjét egy csipet sóval, verjük fel kemény habbá, majd adjuk hozzá a túrós masszához, és óvatosa keverjük, forgassuk össze, hogy a hab ne nagyon törjön.

Ezután a formában lévő tésztára öntsük rá a túrós tölteléket, majd hajtsuk rá a túllógó tésztarészt.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 30-35 perc alatt süssük készre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 30 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve a formában hagyjuk a roládot teljesen kihűlni.






Tálalás előtt forítsuk át egy tálcára a túrós roládot, majd ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, szeleteljük fel, és úgy kínáljuk.


19 megjegyzés:

  1. Jajj, Gizi! De örülök, hogy megsütötted, és ízlett nektek is! És igenis, csodaszép lett a tiéd is! Azóta már magam is elkészítettem, anyu receptje alapján, felmentve őt a sütés alól. :-)))
    Tényleg a töltelék a lényeg! Isteni finooom!!! Érdemes kipróbálni mazsola helyett meggyel is, úgy is fantasztikus lesz! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyszerű egy desszert!Imádni való!
    Yamy... Yamy...

    VálaszTörlés
  3. Igaza van Mézgörlnek,nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Most bánom,hogy csak ilyen későn jöttem,van túróm,és nem tudtam,mit is készítsek belőle :(
    Nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt nagyon szeretem, anyukám reszelni szokta a kakaós tésztát hozzá.:-))

    VálaszTörlés
  6. Csak nyelek nagyokat. Igazán guszta

    VálaszTörlés
  7. Mézigörl!
    Még egyszer köszi a receptet, valóban nagyon finom. Anyukádé nagyon szép, de majd még én is próbálkozom egy kicsit. Nagyon jól tetted, hogy te is megsütötted. Megfogom próbálni meggyel is, biztosan úgy még finomabb lesz.:)

    VálaszTörlés
  8. Juci!
    Nagyon finom, bátran kipróbálhatod, nem fogsz csalódni benne.:)

    VálaszTörlés
  9. Szemirámisz!
    Köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  10. Ottis!
    Neked is köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  11. Andi!
    Érdemes kipróbálni, mert valóban nagyon finom. Én is így voltam a túróval, aztán eszembe jutott, hogy ellopikáltam ezt a receptet.:)

    VálaszTörlés
  12. Andi!
    Akkor ez a reszelt túrós??? Azt már régen sütöttem, de nem is emlékszem milyen volt a tölteléke.:)

    VálaszTörlés
  13. Bianka!
    Köszi, és küldök egy kis kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  14. Colors in the Kichen!
    Bizony nagyon finom, érdemes megsütni.:)

    VálaszTörlés