2010. december 5., vasárnap

Túrós rolád Mézigörlt-től.


Nem is olyan régen, Mézigörlnél találtam szembe magamat ezzel a finom süteménnyel. Igaz nem ő, hanem az anyukája sütötte, így neki köszönöm meg ezt a remek receptet. Már akkor tudtam, hogy hamarosan megsütöm én is, és nem is vártam vele tovább. Valóban nagyon finom, igaz nekem nem lett olyan szép. Mivel a sütőformám nagyobb, így a tésztája vékonyabb lett. A férjem szerint a tésztájából neki ennyi is elég, a lényeg a töltelék. Valóban a lényeg a töltelék!!!! Nagyon finom!!! Én csak egy roládot sütöttem, és mondhatom, rövid idő alatt el is fogyott az utolsó morzsáig. Legközelebb azért dupla adagot sütök majd én is.:))

Hozzávalók egy roládhoz:

Tészta:

10 dk liszt
6 dk margarin
1 ek kakaópor
1,5 ek porcukor
késhegynyi szódabikarbóna
1 tojássárgája
1-2 ek tej
csipet só

Egy tálba tenni a lisztet, a sót, a szódabikarbónát, a kakaót, a porcukrot és jól összekeverni.
Ezután hozzáadni a margarint, a tojássárgáját és egy pici tejet, majd összegyúrni.(a tejet apránként kell hozzáadni, amennyit felvesz)
Egy könnyen nyújtható tészta legyen, majd lisztezett felületen vékonyra kinyújtani.
Őzgerinc formát jól kivajazni, kilisztezni, majd a vékonyra kinyújtott tésztát, sodrófa segítségével a formába helyezni.
A tésztának jócskán kikel lógni a formából. (én szilikonos formába sütöttem, azt nem kell kikenni, sem pedig lisztezni)

Töltelék:

2 tojássárgája
12 dk porcukor
1,5 ek búzadara
1 cs túró
mazsola
2 cs vaníliás cukor
3 tojásfehérje
reszelt citromhéj

A túrót és a többi hozzávalót egy tálba tenni, majd jól összekeverni.
A tojások fehérjéből kemény habot verni, majd óvatosan ezt is a túrós masszához keverni.

A formában lévő tésztára önteni a túrós masszát, és a lelógó tésztával betakarni, kicsit lenyomkodni.

Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 30 perc alatt(tűpróbáig) készre sütni. (én légkeverésnél, 160 fokon 30 percig sütötte)

A formában hagyni teljesen kihűlni, majd szépen tálcára borítani.
Tálalás előtt a tetejét porcukorral megszórni és ízlés szerint felszeletelni.

20 megjegyzés:

  1. Jajj, Gizi! De örülök, hogy megsütötted, és ízlett nektek is! És igenis, csodaszép lett a tiéd is! Azóta már magam is elkészítettem, anyu receptje alapján, felmentve őt a sütés alól. :-)))
    Tényleg a töltelék a lényeg! Isteni finooom!!! Érdemes kipróbálni mazsola helyett meggyel is, úgy is fantasztikus lesz! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyszerű egy desszert!Imádni való!
    Yamy... Yamy...

    VálaszTörlés
  3. Igaza van Mézgörlnek,nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Most bánom,hogy csak ilyen későn jöttem,van túróm,és nem tudtam,mit is készítsek belőle :(
    Nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt nagyon szeretem, anyukám reszelni szokta a kakaós tésztát hozzá.:-))

    VálaszTörlés
  6. Csak nyelek nagyokat. Igazán guszta

    VálaszTörlés
  7. Mézigörl!
    Még egyszer köszi a receptet, valóban nagyon finom. Anyukádé nagyon szép, de majd még én is próbálkozom egy kicsit. Nagyon jól tetted, hogy te is megsütötted. Megfogom próbálni meggyel is, biztosan úgy még finomabb lesz.:)

    VálaszTörlés
  8. Juci!
    Nagyon finom, bátran kipróbálhatod, nem fogsz csalódni benne.:)

    VálaszTörlés
  9. Szemirámisz!
    Köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  10. Ottis!
    Neked is köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  11. Andi!
    Érdemes kipróbálni, mert valóban nagyon finom. Én is így voltam a túróval, aztán eszembe jutott, hogy ellopikáltam ezt a receptet.:)

    VálaszTörlés
  12. Andi!
    Akkor ez a reszelt túrós??? Azt már régen sütöttem, de nem is emlékszem milyen volt a tölteléke.:)

    VálaszTörlés
  13. Bianka!
    Köszi, és küldök egy kis kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  14. Colors in the Kichen!
    Bizony nagyon finom, érdemes megsütni.:)

    VálaszTörlés