2010. december 13., hétfő

Tejszínes-gombás pulykamell.


A hétvégén nem volt sok időm a főzésre, na de azért valamit enni kellett, így ezt a gyors, egyszerű ebédet dobtam össze. Szeretem a tejszínes-gombás húsokat, legyen az csirkemell, pulykamell vagy akár sertéshús. Most éppen volt itthon pulykamell, így adott volt hogy abból készüljön az ebéd. Az egész nem tartott félóránál tovább, viszont nagyon finom volt. Én rizst készítettem hozzá köretnek, de ez ízlés szerint változtatható. Mindenkinek bátran merem ajánlani, ha éppen kevés ideje van a főzésre.

50 dk pulykamell (v. csirke, v. sertéshús)
40 dk gomba
2-3 dl tejszín

őrölt fehérbors
szerecsendió
majoranna
bazsalikom
ételízesítő
olívaolaj

A pulykamellet feldarabolni, a gombát megpucolni, majd ízlés szerinti méretűre feldarabolni.

Egy serpenyőbe olívaolajat önteni, majd beletenni a gombát és elkezdeni párolni. Közben ízlés szerint fűszerezni.(folyadékot nem kell aláönteni, mert a gomba enged annyi levet amiben megpárolódik)

Egy másik serpenyőbe párperc alatt elősütni a feldarabolt pulykamellet,(kifehéredésig) majd a megpárolódott gombához önteni. Felönteni a tejszínnel, jól összekeverni, ha szükséges utána ízesíteni. Addig főzni, még a szaftja besűrűsödik.
Tálaláskor rizst, vagy krumplipürét kínálhatunk hozzá.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon finom étel,tejszín ,gomba,pulyka,nagyon jól néz ki!:)

    VálaszTörlés
  2. Nyami! Kérném szépen holnap ebédre! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi étel, én is sűrűn készítem tésztával, jó szaftosan...:))

    VálaszTörlés
  4. Ditta!
    Köszönöm, egyik kedvencem.:)

    VálaszTörlés
  5. Mézigörl!
    Oké, holnap délben légipostával küldöm.:)

    VálaszTörlés
  6. Sziranszki!
    Ha ezt tudom hogy megéheztél, hát küldtem volna neked is.:)

    VálaszTörlés
  7. DebiGabi!
    Már küldöm is!!:)

    VálaszTörlés
  8. Liza!
    Jó ötlet, látod a tészta eszembe se jutott. Köszi az ötletet.:)

    VálaszTörlés
  9. Imádom. És éhes is vagyok, úgyhogy ezt most megeszem :)

    VálaszTörlés
  10. Araniel!
    Oké, egyed!! Jó étvágyat hozzá.:)

    VálaszTörlés