2010. december 7., kedd

Főtt tojásba töltött avokádókrém.





Nagyon szeretem az avokádókrémet így, ha éppen egy könnyű vacsorára vágyom, egy finom fűszerezéssel el is készítem. Az avokádót megvásárlás után mindig becsomagolom újságpapírba, majd megvárom, hogy kellően megpuhuljon. (ez két-három nap) Most pl. tojást főztem, majd a sárgáját a krémbe kevertem, végül pedig a fehérjébe visszatöltve tálaltam. Az elkészült töltött tojásokat pedig ízlés szerint kínálhatjuk pl. reggelire, egy könnyű vacsoraként, de akár előételként is megállja a helyét.






Hozzávalók:

6 db tojás
1 db avokádó
1 ek citromlé
1-2 ek majonéz
1 mk római kömény

őrölt fehér bors
1 gerezd fokhagyma






A tojásokat pár perc alatt főzzük keményre, majd pucoljuk meg, és vágjuk félbe. Ezután óvatosan szedjük ki a sárgáját, hogy a fehérje egyben maradjon.

Az avokádót vágjuk félbe, majd kanállal vájjuk ki a húsát és adjuk a tojássárgához.

Ezután adjuk hozzá az felszeletelt fokhagymát, egy evőkanál majonézt, a citromlevet, a római köményt, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és botmixerrel pépesítsük. (a majonézt apránként adjuk hozzá, nehogy túl lágy legyen az elkészült krém)

Az elkészült avokádókrémmel ezután töltsük meg a visszamaradt tojásfehérjéket, majd rögtön tálaljuk is. (amennyiben még nem tálaljuk, akkor fóliával lefedve tegyük be a hűtőbe tálalásig)

Tálaláskor ízlés szerint kínáljuk hozzá paradicsomot, paprikát, hónapos retket.......


12 megjegyzés:

  1. Még nem ettem avokádot.:-( Itt az alkalom kipróbálni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet,nyamm:-),Gizi,honnan tudom,hogy jó egy avokádó,hogy elég ért-e?

    VálaszTörlés
  3. Szégyellem magam, de még nem vettem , nem ettem avokádot!
    Nagyon ötletes így elkészítve! Guszta !

    VálaszTörlés
  4. Már meg is ettem ^_^

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Köszi, és még nagyon finom is.:)

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Feltétlen vegyél és próbáld ki nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  7. Ditta!
    Amikor megveszem, mindig becsomagolom újságpapírba és úgy hagyom pár napig. Persze mindennap megnézem és ha már puha, akkor a jó. Ezt valahol olvastam anno, és azóta mindig így csinálom.

    VálaszTörlés
  8. Juci!
    Ne mondj már ilyet!!! Sokáig én se vettem, de annyi helyen láttam, hogy egyszer rászántam magam. Még a férjemnek is nagyon ízlett.:)

    VálaszTörlés
  9. Araniel!
    Váljék egészségedre!!:))

    VálaszTörlés