2010. december 6., hétfő

Narancsos-mákos keksz.




Elkészült a következő karácsonyi próbasütésem. Nem szoktam kekszet sütni, de most nagyon megtetszett ez a recept, na meg Biankánál szinte naponta szembetalálom magamat, valamilyen finom kekszecskével. Tehát fogtam magam, és kekszsütésbe fogtam én is. Nem bántam meg, mert nagyon egyszerű, ám igen finomra sikerült. Igaz karácsonyra már nyoma sem lesz ennek az adagnak, de pár nappal előtte, majd megismétlem a sütést. Ez is egy olyan aprósütemény, amely dobozban pár napig eltartható, így mindenkinek csakis ajánlani tudom.






 Hozzávalók:


20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
5 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
csipet só
1/4 mk szódabikarbóna
1 narancs reszelt héja
1-2 ek narancslé
2 ek mák


A porcukrot, a vaníliás cukrot és a vajat jól kikeverni, majd hozzákeverni az egész tojást, és a reszelt narancshéjat.

A lisztet, a szódabikarbónát, és egy csipet sót összekeverni, majd beleszitálni a vajas-cukros masszába. Így is jól kikeverni, majd kanalanként hozzáadni a narancslét.
Végül belekanalazni a mákot (nem kell ledarálni!!!), és így is jól kikeverni.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymástól távolabb, teáskanállal kis halmokat tenni. (én egy kicsit lelapítottam a kanállal)

Előmelegített sütőbe, közepes lángon 10-12 perc alatt, szép világos színűre sütni.(én légkeverésnél 160 fokon 10 percig sütöttem)
 A sütőből kivéve rácsra szedni és kihűteni.

Nagyon finom omlós, és több napig eltartható. Tetejét ízlés szerint tálalás előtt porcukorral is meglehet szórni.

16 megjegyzés:

  1. Juj így narancsosan is nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  2. Gizi!Narancsos -mákos,hmm ez nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. Jo kis parositas! Ugy latszik, Bianka kekszezese fertozo, en is nemreg sutottem :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon izgalmasan hangzik,jó párosítás.

    VálaszTörlés
  5. Hú, ez isteni lehet!
    Tavaly én citromos-mákosat csináltam, az is nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  6. Ezt biztos nagyon finom volt!:)

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Bizony fincsi volt, de a te kekszeid nyomába sem érhet.:)

    VálaszTörlés
  8. Ditta!
    Látom te is kedveled a mákos-narancsos sütiket. :)

    VálaszTörlés
  9. Erinacea!
    Köszi, szerintem Bianka mindenkit megfertőz a kekszeivel. Ő már profi a kekszsütésben.:)

    VálaszTörlés
  10. Szemirámisz!
    Húúú, azt is biztosan nagyon szerettem volna, imádom a citromos sütiket is.:)

    VálaszTörlés
  11. Családi tűzhely!
    Köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  12. Terike!
    Köszi, nekem is nagyon ízlett.:)

    VálaszTörlés
  13. Ami!
    Bizony nagyon finom volt, és "volt" mert már egy darab sincs.:)

    VálaszTörlés