2010. december 28., kedd

Aszalt szilvával töltött pulykamell, feketeerdei sonka alatt sütve.



A karácsonyi ebéd másik fogása volt ez az aszalt szilvával töltött pulykamell is. Először baconbe szerettem volna betekerni, de mivel az üzletben véletlenül a kezembe került egy csomag feketeerdei sonka, hát úgy gondoltam, ez nem lehet véletlen. Tehát a bacon ötletét hirtelen elvetettem, és már nyúltam is a második csomag sonkáért. Nagyon jó választásnak bizonyult ez az enyhén füstös ízű sonka. A szilvát beáztattam vörösborba, majd úgy töltöttem a pulykamellbe, végül pedig jól becsomagoltam a sonkába. Sütés közben az ízek remekül összesültek, és egy nagyon finom szaftos hústekercs lett a végeredmény. Igen nagy előnye, hogy egy bő félóra alatt elkészíthető, és már tálalható is. Mindenkinek csakis ajánlani tudom, akár a közelgő szilveszteri vacsoraasztalra is.




8 szelet pulykamell
2 cs feketeerdei sonka (v. bacon)
aszalt szilva
édes vörösbor

szerecsendió
majoranna
bazsalikom
őrölt fehér bors
olívaolaj

Az aszalt szilvát 1-2 órára beáztatni langyos vörösborba, majd jól lecsepegtetni és így helyezni a hússzeletekre.

A pulykamell szeleteket, nagyon óvatosan éppen csak egy kicsit kiklopfolni, és besózni.
Ezután az egyik oldalát megszórni a fűszerekkel.(a fűszereket óvatosan szórni, nem kell rá sok)

Két sonkaszeletet egymásmellé helyezni, úgy hogy fedjék egymást.
Ezután ráhelyezni a húst a fűszerezett felével lefelé.
A hússzeletre rátenni párszem jól lecsepegtetett szilvát, majd a sonka két szélét kicsit behajtani, majd szépen felcsavarni. (én előző este elkészítettem, lefóliázva hűtőbe tettem, és csak másnap sütöttem meg)

Egy tepsibe kevés olívaolajat önteni, majd egymásmellé helyezni a hústekercseket. Tetejüket szintén olívaolajjal kicsit megspriccelni.

Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 20 perc alatt szép pirosra sütni.
Tálaláskor ízlés szerinti köretet kínálhatunk hozzá. Én krumplipürével tálaltam.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!
    Majdnem ugyan ilyet készítettem én is, fekete erdei sonkával, csak kéksajttal töltöttem.

    VálaszTörlés
  2. A karácsony ugyan már elmúlt, de én szívesen enném ezt a fenséges ételt bármikor...:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomat készítettél Gizi:-),anyukám ugyanezt készítette 25- én ,csak az baconbe volt tekerve,nagyon finom volt:-)

    VálaszTörlés
  4. ÁÁÁÁ ez nagyon brutál jó

    VálaszTörlés
  5. Jujj de guszta *__*

    VálaszTörlés
  6. Ami!
    Köszönöm!! Láttad a te változatodat is, csak mi nem szeretjük a kéksajtot, de az is nagyon guszta volt.:)

    VálaszTörlés
  7. Colors in the Kitchen!
    Bizony nagyon finom volt.:))

    VálaszTörlés
  8. Latsia!
    Köszönöm!! Szerintem bármikor ehetjük, így biztos vagyok benne, hogy nálam gyakori vendég lesz az asztalon.:)

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Köszönöm!! Baconbe tekerve is nagyon finom lehetett, legközelebb én is abba tekerem bele.:)

    VálaszTörlés
  10. Araniel!
    Köszi, küldöm a kóstolót.:))

    VálaszTörlés