2010. december 8., szerda

Grissini.



Grissinit már nagyon régen készülök sütni, de sajnos ennek a receptnek a kipróbálása is eddig váratott magára. Avokádókrém készítése közben, éppen azon agyaltam, hogy mivel is tálaljam. Éppen akkor néztem be Zsirihez, és nagyon megörültem, mert nála szembetaláltam magam a grissinivel. Nem is tétováztam tovább, a recepttel a kezembe, már mentem is a konyhába. Gyorsan összeállítottam a tésztát, közben pedig elkészült az avokádókrém. A sütőből kivéve, kicsit hűlni hagytam, majd a langyos-ropogós grissiniket kínáltam a krém mellé. Nagyon finom volt, nem is tudom miért halogattam eddig a megsütését. A receptben metélőhagyma került a tésztába, én viszont köménymaggal ízesítettem. Könnyen elkészíthető, finom ropogtatni való, bátran merem ajánlani mindenkinek.






 Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5 dl langyos víz
1 dl olívaolaj
1 tk porcukor
130 ml tejföl
egész köménymag


A langyos vízbe elkeverni a cukrot, majd belemorzsolni az élesztőt és összekeverni. (nem kell felfuttatni)

Egy tálba tenni a hozzávalókat, majd a közepébe önteni az élesztőt és keverőgéppel jól kidolgozni a tésztát.
Ezután kelesztőtálba tenni, majd meleg helyen addig keleszteni, hogy láthatóan megnőjön a tészta. (kb. 20 perc)

Lisztezett felületre önteni a tálból, majd átgyúrni. 10 egyforma részre felszeletelni, majd a szeleteket megfelezni.
Ezután minden darabot kisodorni kb. 30 cm hosszúra.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymásmellé tenni a rudakat. Konyharuhával letakarni és még 20 percig így keleszteni.

Előmelegített sütőbe, közepes lángon 10-12 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél, 150 fokon 10 percig sütöttem)

Nagyon finom ropogós, gyereknek akár ropi helyet is megsüthetjük.

10 megjegyzés:

  1. Már régóta gondolkodom a sütésén, csábít az aszalt paradicsomos verzió.:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki. Szívesen elropogtatnám :)

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Lehettek volna formásabbak is, de finomnak nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  4. Nelli!
    Ne halogassad tovább, mert nagyon finom. Szerintem paradicsommal isteni lesz.:)

    VálaszTörlés
  5. Araniel!
    Köszi,és küldök egy kis ropogtatni valót.:))

    VálaszTörlés
  6. nagyon tetszik a recepted! még sose jutott eszembe grissinit sütni, pedig boltból rendszeresen veszem...itt az ideje valamikor megsütni, mert így legalább az ember biztosra tudja mi van benne :)

    VálaszTörlés
  7. Gizi, milyen jó ötlet a köménymag is :) A hiedelemmel ellentétben, egyáltalán nem olyan könnyű szép grissinit formázni, Neked jobban is sikerült, mint nekem :)))

    VálaszTörlés
  8. Szilveszterre elkészült, el is felejtettem jelezni, hogy naggyon finom volt! köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  9. Colors in...
    Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de figyelmetlen voltam.:(
    Nagyon örülök, hogy megcsináltad és annak még jobban hogy ízlett.

    VálaszTörlés