2010. december 17., péntek

Étcsokoládés-narancsos trüffel.




Mostanság szinte mindenki bonbonokat gyárt, golyókat formál, én pedig nem győzök gyönyörködni bennük. Jó ideje tervbe vettem, hogy trüffel golyókat fogok készíteni, de valahogy mindig meggyőztem magamat, hogy az túl tömény lenne nekem, na meg nem tudnék ellenállni neki ameddig az utolsó darab is el nem fogyna. Mivel most közeleg az ünnep, kicsit engedtem a kísértésnek, így megszülettek az én narancsos-csokoládés golyócskáim. Nagyon egyszerű, nagyon finom, és nagyon gyorsan elfogyott!!!! Ezzel le is zárom a karácsonyi aprósütemények készítését, és lassan elkezdem sütni a krémes süteményeket.






 Hozzávalók:

40 dkg narancsos étcsokoládé (70 %-os)
1,5 dl tej (2.8 %-os)
1 ek likőr (én Amarettot tettem)
1 narancs reszelt héja (el is hagyható)
kakaó
cukrozott-pörkölt mogyoró


A csokoládét egy fémtálba tenni, majd gőz fölött felolvasztani.

A tejet felforrósítani, majd az olvasztott csokoládéhoz keverni.

Ezután levenni a tálat a gőzről, majd belereszelni a narancshéjat, és hozzáadni a likőrt, és addig keverni hogy sima állagú legyen.

Végül a tálat hideg vízbe állítani és folyamatosan kevergetni addig, hogy teljesen megszilárduljon a massza.

Egy tányérba kakaóport, egybe cukrozott kakaót, és egybe pedig cukrozott-pörkölt mogyorót önteni.

A megdermedt csokoládéból kisebb golyókat formálni, majd egy pár darabot belehempergetni a kakaóba, egy párat a cukrozott kakaóba, és egy párat a pörkölt mogyoróba.

Ízlés szerint a közepébe aszalt gyümölcsöt is lehet tenni. Ízlés szerinti likőr keverhető bele, és a hempergetéshez használható még színes tortadara, durvára tört dió, esetleg belehet még vonni csokoládémázzal is.


16 megjegyzés:

  1. De finom lehet:),nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. 40 dkg narancsos étcsoki :-DD Ez tuti, hogy csak a Paradicsom lehet!

    Enyim szájíz szerint sikerült ez a finomság, amondó vagyok! - nyálcsurgató smiley :-)

    VálaszTörlés
  3. Szeretném bitzos! Sokat ettél belőle? Tudom! Persze,hogy sokat!

    VálaszTörlés
  4. Jajajajjj, hányszor megfogadtam már, hogy este nem nézek ételfotókat! Állandóan éhes leszek! Nagyon guszta! Szabad kérni kóstolót??? :-DDD

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek lettek, van még belőlük?:-)
    Én mostanában jóllakom egy kis csokival, mieltt ilyeneket gyártanék, különben nem lesz eredmény, eltűnik azonnal:-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik a kép, hangulatos és nem csak szépek, de finomak is :)

    VálaszTörlés
  7. Ditta!
    Köszönöm!!! Nagyon finom.:))

    VálaszTörlés
  8. Viki!
    :)))) volt is lelkiismeret furdalásom, nassolás közben, de nem tudtam neki ellenállni.

    VálaszTörlés
  9. Terike!
    Biztosan szeretnéd!!! Sajnos többet ettem, mint szabad lett volna, na de ünnepek után majd lebicajozom.:))

    VálaszTörlés
  10. Mézigörl!
    Köszönöm!! Már gurítok is egy kis kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  11. Latsia!
    Köszönöm!! Még akad belőle, mert lelakatoltam pár darabot.:))

    VálaszTörlés
  12. Bianka!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  13. Belly!
    Köszi, és még finom is.:)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű kép lett :) Biztos fincsi is :)

    VálaszTörlés
  15. Araniel!
    Köszönöm!! Nagyon finom.:)

    VálaszTörlés