2010. december 9., csütörtök

Isler.




 
Ünnepek alkalmával mindig az asztalra kerül az egyik kedvenc aprósüteményünk az Isler. Az ősszel összeszedett, majd megtört mogyorót, én mindig kicsit megpörkölöm a sütőben, majd ledarálom, és úgy kerül a tésztába. Mogyoró híján darált dióval is készülhet, de az igazi mégiscsak a mogyorós változat. Ezt az aprósüteményt, pl. az ünnepek előtt már napokkal megsüthetjük, sőt minél tovább áll, annál puhább lesz. Én sárgabarackdzsemmel ragasztottam össze, (de a savanykás lekvárok is nagyon jól illenek hozzá) majd olvasztott csokoládéval vontam be. Olyan igazi karácsonyi sütemény, amely nálunk soha nem hiányozhat az ünnepi asztalról.






Tészta hozzávalói 22-25 db-hoz:

30 dkg liszt
25 dkg Rama margarin
10 dkg darált mogyoró
10 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 ek rum
1 tojássárgája
csipet só
reszelt citromhéj


A lisztet keverjük össze a sóval, majd adjuk hozzá a felkockázott hideg margarint, és kezdjük el összemorzsolni.

Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, és a darált mogyorót.

Ezután adjuk hozzá a rumot és a tojássárgát, és gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát, majd csomagoljuk be fóliába, és tegyük be 30 percre a hűtőbe.

A hűtőből kivéve, lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. 0,5 cm vastagságúra a tésztát, majd egy nagyobb pogácsaszaggatóval szúrjuk ki a korongokat. (én 6 cm átmérőjű szaggatót használtam)

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd egymástól kicsit távolabb, helyezzük rá a tésztakorongokat.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 8-10 perc alatt süssük szép világos színűre. (én légkeverésnél 160 fokon, 8 percig sütöttem)

A sütőből kivéve, hagyjuk teljesen kihűlni, és ízlés szerinti lekvárral kettőt-kettőt ragasszuk össze, majd hagyjuk pár órát állni, hogy a lekvárt kissé beszívja, és ne csússzon szét, amikor vonjuk be a csokoládéval.





Csokoládébevonó hozzávalói:

20 dkg tortabevonó csokoládé (Party)
0,5 dl étolaj


 A csokoládét tördeljük bele egy fém tálba, majd adjuk hozzá az étolajat, és gőzfürdő fölött olvasszuk fel.

Ezután vegyük le a gőzről, majd egyesével mártsuk meg benne az összeragasztott korongokat.

Ezután tegyük vissza a sütőpapírral bélelt tepsire, majd hagyjuk hogy a csokoládé teljesen megdermedjen.





 Hűvös, száraz helyen jól eltartható, így pl. ünnepek előtt már akár 1-2 héttel is megsüthetjük.


28 megjegyzés:

  1. olyan szépen vannak bevonva csokival és finomak is lehetnek.Nóri

    VálaszTörlés
  2. Olyan beleharapnivaló finomság, szinte érzem, ahogy szétolvad a számban. Lehet át kéne ugranom hozzád, amig még van belöle. :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki isteni sütemény,férjem egyik kedvence:)

    VálaszTörlés
  4. Azt szeretném megkérdezni, hogy a mogyoró az földimogyoró vagy a másik. Nem is tudom mi a rendes neve.

    VálaszTörlés
  5. Meseszép! Hónapok óta vágyakozom egy jó islerre, a hűtőben ott szomorkodik egy fél üveg baracklekvár...

    Erre tessék :-) Jaj de jól esne egy darab!!!

    VálaszTörlés
  6. Gurits át hozzám is egy párat!

    VálaszTörlés
  7. nagyon szép a csokimáz rajta :) harapott verzió nincs, hogy a belsejét is megcsodálhassuk? :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszták! Hogy én mennyire szeretem ezt a sütit! :)

    VálaszTörlés
  9. Hogy én ezt mennyire szeretem! Igaz még nem készítettem, de azt mondják, hogy ami késik, az nem múlik! Szívesen megkóstolnám, biztos finomabb, mint a cukiban?! :-))

    VálaszTörlés
  10. Vanocska(Nóri)!
    Nagyon köszönöm, és tényleg finom.:)

    VálaszTörlés
  11. Erika!
    Nagyon szívesen látlak, de inkább úgy repülj hozzám. A nyári találkozónkra majd sütök egy adagot.:)

    VálaszTörlés
  12. Ditta!
    Köszönöm!! Jó ízlése van a férjednek.:)

    VálaszTörlés
  13. Mirinda!
    A mogyoró az a fajta amelyik fán, és bokron terem a kertben. Megtöröm, majd amikor sütök és már lekapcsoltam a sütőt, akkor beteszem és ezt megismétlem egypárszor.Így könnyen lejön róla a héj és finom pörkölt íze lesz.

    VálaszTörlés
  14. Szemirámisz!
    Nálunk is nagy kedvenc.:)

    VálaszTörlés
  15. Viki!
    Islerre fel, ne hagyd szomorkodni azt a lekvárt.:)))
    Addig is küldök egy kis kóstolót.

    VálaszTörlés
  16. Nelli!
    Köszi, haraptuk is rendesen:))

    VálaszTörlés
  17. Starfi!
    Köszönöm!! Látod erre nem is gondoltam, pedig a belseje is nagyon guszta volt.:)

    VálaszTörlés
  18. Ami!
    köszönöm!! Nekem is az egyik kedvencem. Dióval is finom, de a mogyoróval isteni.:)

    VálaszTörlés
  19. Mézigörl!
    Szerintem ne halogassad tovább. Egyszerű és nagyon finom, nálatok is tuti sikere lesz.(szerintem is finomabb volt a cukisnál:))

    VálaszTörlés
  20. Szia!Nagyon jó ez az isler recept!Az egész család imádja!Egy héten belül már a negyedik adagot sütöttem meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva! Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik a családodnak! További jó sütögetést kívánok.

      Törlés