2009. március 22., vasárnap

Sült csirkemáj leveles tésztában


Volt itthon csirke májam, és úgy döntöttem ma elkészítem ezt a számomra különlegességet. Kicsit változtattam a recepten, de ettől lehet még finomabb lett. Sárgarépa főzeléket főztem hozzá, de szerintem bármilyen köret, vagy saláta is szóba jöhet mellé. Nagyon laktató fő étel készíthető így. Maradt belőle, és azt hideg ettem meg, és még úgy is finom volt.

1/2 kg leveles tészta
6 db csirke máj
1 nagy fej vörös hagyma
étel ízesítő
szerecsendió
majoránna
őrölt fehér bors
margarin
1 db tojás

A májat ízlés szerint befűszerezni. A hagymát vastagabb szeletekre vágni. A margarint egy serpenyőben felmelegíteni, és a májat megsütni benne, majd tányérra szedni és hagyni teljesen kihűlni. A vissza maradt zsiradékba beletenni a hagyma karikákat, és óvatosan átfordítva mindkét felét szép pirosra sütni, majd ezt is hagyni kihűlni.
A leveles tésztát vékonyra kinyújtani és 6 db-ra osztani. Mindegyikre ráhelyezni 1 db sült hagymát és a tetejére 1 db sült májat. A tojást felverni és a tészta szélét megkenni vele. Ezután a tésztát ráfordítani a májra és jól össze nyomkodni hogy sütésnél ne nyíljon szét.
A tepsibe sütő papírra helyezni egymástól kicsit távolabb. A tetejét szintén megkenni a felvert tojással, és 200 fokos sütőben szép pirosra sütni.
Én derelye vágóval vágtam körbe hogy kicsit formásabbak legyenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése