2009. március 21., szombat

Amerikai almatorta





Télen sokszor sütök almás süteményeket, és mivel éppen volt a pár darab alma a gyümölcsöskosárban, gondoltam keresek hozzá egy jó receptet. Egy régebbi újságot lapoztam át, mert emlékeztem rá, hogy volt benne egy almatorta recept. Nem is kellett sokáig keresgetni, és már hozzá is láthattam a sütkérezéshez. Ez a recept azért is tetszett meg, mert egyszerűen, és gyorsan összeállítható, nem kell hozzá semmi különleges hozzávaló, és az elkészült torta nagyon finom. Sütésnél az alma kerül a tortaforma aljára, majd amikor kisült, és már teljesen kihűl, egy hirtelen mozdulattal átfordítjuk egy tálcára. Én tálalás előtt még megszórtam egy csipet őrölt fahéjjal és porcukorral, de ettől el is tekinthetünk.






Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

4-5 db alma
5 dkg kristálycukor
15 dkg porcukor
10 dkg vaj
15 dkg liszt
1 cs sütőpor
1 tk őrölt fahéj
2 cs vaníliás cukor
2 db tojás nagy)
1 citrom leve és reszelt citromhéj
1 dl tej






Az almát hámozzuk meg majd, negyedeljük, vágjuk ki a magházat, és vékonyan szeleteljük fel az almacikkeket. Ezután locsoljuk meg a citromlével, és forgassuk össze, hogy ne barnuljon meg.

A tortaformát béleljük ki sütőpapírral, és helyezzük el rajta a felszeletelt almaszeleteket, majd szórjuk meg a kristálycukorral, és ízlés szerint őrölt fahéjjal. (2-3 sor alma kerüljön egymás tetejére)

 A vajat olvasszuk fel, majd hűtsük vissza. Ezután adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, az egész tojást, és a tejet, majd keverjük simára.

A lisztet keverjük össze a sütőporral, ízlés szerint őrölt fahéjjal, majd szitáljuk hozzá a vajas keverékhez. Ezután adjuk hozzá a reszelt citromhéjat, majd keverjük alaposan össze.

A tortaformában lévő almaszeletekre ezután egyenletesen öntsük rá a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt süssük készre (tűpróbáig!!). Én légkeverésnél 160 fokon, 40 percig sütöttem, és kb. a sütési idő felénél letakartam egy sütőpapírral, nehogy nagyon megbarnuljon a tészta)

A sütőből kivéve a formában hagyjuk teljesen kihűlni, majd egy hirtelen mozdulattal, fordítsuk át egy tálcára, hogy az alma kerüljön felülre.

Tálalás előtt ízlés szerint megszórhatjuk még fahéjas porcukorral, majd felszeletelve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése