2009. március 22., vasárnap

Zellerkrémleves

Ma úgy döntöttem hogy krémlevest csinálok, mivel volt itthon egy jókora zellerem. Szeretem az ilyen fajta leveseket, mert gyorsan elkészülnek és nem utolsó sorban nagyon finomak. A zellert meg különösen szeretem. Nem csak levesnek, és leves zöldségnek, de pl. szoktam a sütőben megsütni mint a hasáb burgonyát, és húsok mellé nagyon finom úgy is. De ma mégis a leves mellett döntöttem. Nagyon jó választás volt.

1 nagy zeller
1 nagy fej vörös hagyma
3 db húsleves kocka
szerecsendió
őrölt fehérbors
1 evőkanál liszt
2 l víz
1,5 dl főzőtejszín
margarin

A zellert és a hagymát kockára vágni. A margarint felolvasztani és a hagymát kicsit megpárolni rajta. Majd hozzáadni a zellert és így is párolni. Megszórni a liszttel és felengedni a vízzel. Ízlés szerint fűszerezni, és szép lassan puhára főzni. Ha már puha, leturmixoljuk majd újra forraljuk és állandó keverés mellett hozzáadjuk a tejszínt, és szintén jól kiforraljuk, de főzni már nem kell.
Én tejszínes kocka sajttal és leves gyönggyel tálaltam, de Camamberrel is nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése